جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با کارشناسی و برنامه‌ریزی مناسب، تحول در کارآمدی و در تراز قرار گرفتن آموزشی، تربیتی و پرورشی دوره ابتدایی با محوریت سند تحول بنیادین انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هر چه رده سنی دانش‌آموزان کمتر باشد، حوزه راهبردی و استراتژیک آن بیشتر می شود به همین دلیل دوره آموزش ابتدایی هم ساختار آموزش و پرورش و هم در ساختار کلان حکمرانی وآفرینش تمدن، مهمترین دوره تحصیلی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با کارشناسی و برنامه‌ریزی مناسب، تحول در کارآمدی و در تراز قرار گرفتن آموزشی، تربیتی و پرورشی دوره ابتدایی با محوریت سند تحول بنیادین انجام شود.

وی افزود: سوادآموزی دقیق، عمیق، هوشمند و کارآمد و ایجاد بستر برای پژوهش و تفکر در حوزه آموزش ابتدایی باید در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: باید از دوران ابتدایی، توانمندی مهارت‌های خلاق در عرصه‌های مختلف اجتماعی، صنعتی و ... را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: با پردازش شخصیت از دوره پیش دبستانی و دبستان و طراحی برنامه مناسب، دقیق و شفاف، زمینه پرورش شخصیت‌های در تراز انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی با بیان اینکه فیزیک محیط پیرامونی از عوامل موثر بر کودکان و نوجوانان است، گفت: باید مدارس و زیرساخت‌های آموزشی در تراز انقلاب و متناسب با روحیات دانش‌آموزان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: کتاب‌های درسی باید بر اساس شرایط گوناگون جغرافیایی و تغییر فصل‌ها طراحی و تدوین شوند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان به شادابی و نشاط درونی در یک بستر دینی، اخلاقی و اعتقادی نیاز دارند که سفرهای تربیتی یکی از امور مهمی است که می‌تواند این رویکرد را محقق سازد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: کودکان مورد هجمه جهان استکبار قرار گرفته اند که خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری، ولایتمداری خانواده‌ها و طینت پاک دانش‌آموزان، نقشه‌های دشمن شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در پایان گفت: من از عملکرد آموزش و پرورش استان که در حال پرورش نسلی برای تمدن آینده ایران اسلامی است، خیلی خوشحال و راضی هستم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha