یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر رضایی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی از مسایلی که به طور خاص باعث می شود زمینه و شرایط لازم به منظور ایجاد تحول مطلوب در کشور فراهم شود، مسئولیت پذیری نخبگان است.

دکتر محمد محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته پیش از هر چیز باید نخبگان قدردان این جایگاه خود باشند و از خلاقیت، استعداد و توانمندی خود در عرصه های گوناگون برای شناسایی ریشه و علت مشکلات کشور و تلاش برای رفع آن ها به درستی استفاده نمایند.

وی افزود: بر این اساس بنده معتقدم آن نخبه‌ای که خلاقیت، استعداد و نبوغ دارد، اما با این حال به کشور خودش پشت‌پا می‌زند و بدون دلیل موجه، اقدام به مهاجرت می‌کند، در واقع آن استعداد و توانمندی خویش را برای آن‌ها به ‌کار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه گفت: نباید از یاد ببریم که این استعداد و توانایی را پروردگار عالم به برخی از افراد جامعه عنایت می کند و لذا لازمه ی شکرگزاری این نعمت بزرگ، همت و تلاش بی وقفه و مخلصانه برای خدمت به خلق خداست.

وی همچنین با اشاره به این که نهادهایی چون خانواده، نظام آموزشی و فرهنگی کشور نیز نقش مهمی در نخبه پروری و معرفی نخبگان جامعه دارند، ابراز داشت: دستگاه ها و نهادهای متولی باید مقدماتی فراهم کنند که زمینه برای ارتقای سطح علمی و معرفتی نخبگان مهیا شود که اگر این طور شد، جامعه می تواند حداکثر استفاده را از ظرفیت و توان نخبگان در ابعاد و ساحت های گوناگون ببرد.

وی گفت: به لطف الهی ما ظرفیت های عظیم انسانی از حیث نخبگی چه در حوزه و چه دانشگاه داریم اما گاهی آن طور که باید و شاید از این ظرفیت ها استفاده نمی کنیم و حال آن که اگر ما به درستی از این توانمندی بهره برداری نکنیم، دیگران دست به کار شده و نخبگان ما را شکار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha