جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش زنان تأثیرگذار جهان

حوزه/ همایش بین المللی بانوان مؤثر جهان با حضور جمعی از بانوان فرهیخته حوزوی و بانوان تأثیرگذار از ۲۳ کشور جهان در جامعةالزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش بین المللی بانوان مؤثر جهان با حضور بانوان فرهیخته حوزوی و جمعی بانوان تأثیرگذار از ۲۳ کشور جهان عصر امروز (شنبه، اول بهمن) در تالار بیداری اسلامی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این مراسم، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن خیرمقدم به میهمانان این مؤسسه، به ظرفیت های جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها از مهد کودک تا سطوح عالی حوزه و دانشگاه اشاره کرد و در ادامه نگاه اسلام به مسائل بین الملل را با عنایت به تفاهم نامه بین المللی بانوان تاثیرگذار مورد بررسی قرار داد.

در این برنامه، بانو مجتهده معصومه گل گیری استاد درس خارج حوزه های علمیه خواهران، خانم فریبا علاسوند عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، خانم مریم معین الاسلام استاد حوزه و دانشگاه و خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها در یک میز گرد حضور یافتند و به موضوع زن در اسلام پرداختند.

در ادامه، خانم لینا زیدی فعال اجتماعی از کشور هندوستان، خانم تارا اوگرادی از ایرلند، خانم اولیا الاحمد ژورنالیستی از کشور بلغارستان و خانم عواطف سلمان از کشور عراق با بیان خاطراتی از زندگی خود به نکاتی پیرامون تأثیرگذاری بانوان در جامعه اشاره کردند.

در این مراسم، خانم رئیسی دختر رئیس جمهور ایران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، عنوان کرد: امروز شما مهمان حضرت معصومه علیهاالسلام هستید، بانویی که هزار و چهارصد سال پیش یکی از بانوان تأثیرگذار بوده و امروز نیز یکی از تأثیرات این بانوی گرامی، شکل گیری و فعالیت حوزه علمیه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است.

رئیسی یادآور شد: جمهوری اسلامی بنا داشت که آغاز سال ۲۰۲۳ را با همایش بین المللی بانوان تأثیرگذار برگزار کند تا آثار حضور بانوان تأثیرگذار را در جهان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یکی از مراکز پرورش بانوان تأثیرگذار در ایران است که می توانید با وضعیت بانوان در این مؤسسه آشنا شوید.

دختر رئیس جمهور ایران بیان داشت: یکی از ویژگی های شهر مقدس قم، حضور حضرت معصومه علیهاالسلام به عنوان یک هویت تاریخی است، حضرت معصومه علیهاالسلام، ماجرای حضرت مریم و مادر ایشان و حضرت هاجر از جمله پیشینه های تاریخی ما هستند.

رئیسی با بیان اینکه ما با نگاه به پیشینه تاریخی و الگوگیری از بانوان تاریخ ساز می توانیم در کشورهای خود تأثیرگذار باشیم، اظهار امیدواری کرد که سال آینده، صدای بانوان تأثیرگذار بر مبنای عفت، معنویت، اخلاق و عدالت همه دنیا را فرا بگیرد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار فراگیران و هنرجویان مرکز آموزش های آزاد و مهارتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها شامل تذهیب، خوشنویسی، طراحی و نقاشی، نویسندگی، بافتنی، خیاطی، چرم، عکاسی و غیره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha