جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علاسوند

حوزه/ علاسوند با اشاره به اندیشه اسلامی و غربی درباره زن، گفت: جریان غربی فمینیستی، تمام لغات و واژه‌های حقوقی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در حوزه زنان و خانواده را به سود اندیشه فمینیستی مصادره کرده و پرچم دفاع از حقوق زنان را به دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فریبا علاسوند در همایش بین المللی بانوان مؤثر جهان با حضور بانوان فرهیخته حوزوی و جمعی بانوان تأثیرگذار از ۲۳ کشور جهان که عصر امروز (شنبه، اول بهمن) در تالار بیداری اسلامی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به موضوع شفافیت معناشناختی بین اندیشه اسلامی و اندیشه غربی درباره زن پرداخت و با بیان اینکه این موضوع بسیار مهم و گسترده است، اظهار داشت: منشأ اختلاف نظر ما با جهان غربی و اندیشه فمینیست، بحث حقوق و فقه اسلامی نیست.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امروز قرائت از اسلام معروف به قرائت شیعی در ایران حاکم است و در این سفری که به ایران داشتید، مستقیما متوجه پیشرفت زنان ایرانی در این فقه شیعی شدید، اینکه فقه اسلامی در چارچوب اندیشه شیعی مانع پیشرفت زنان است، توهمی بیش نیست و منشأ اختلاف به یک بحث بزرگتر برمی‌گردد که اختلافات معناشناختی است که بر اساس چند مسئله مورد توضیح قرار می‌گیرد.

تمام واژه‌ها در حوزه زنان به سود اندیشه فمینیستی مصادره شده است

علاسوند بیان داشت: جریان غربی فمینیستی کاری انجام داده و آن اینکه تمام لغات و واژه‌های حقوقی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در حوزه زنان و خانواده را به سود اندیشه فمینیستی مصادره کرده و پرچم دفاع از حقوق زنان را به دست گرفته است.

وی افزود: اگر کسی بخواهد از الگوی دیگری به جز الگوی فمینیستی برای نجات زنان استفاده کند، به آنها تهمت و انگ تبعیض و ظلم به زن زده می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ماده یک کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض علیه زنان، عنوان کرد: در این کنوانسیون، نقش زن در تأهل هیچ تأثیری در نظام حقوقی و ساختار اجتماعی نباید داشته باشد و این مسئله، مصادره کردن معنای تبعیض می‌شود.

علاسوند تصریح کرد: وقتی معنایی مصادره می‌شود و هر که این معنا را به کار ببرد، این کشورها، قومیت‌ها و ادیان از این نظر در حق زنان ظلم می‌کنند، حتی اگر در الگوی خودشان باعث پیشرفت زنان شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما زنان در این جمع، افرادی هستیم که در چارچوب احکام اسلامی زندگی کردیم و بعد از انقلاب اسلامی تحصیل کردیم، ازدواج کردیم، صاحب فرزند شدیم و با وجود نقش‌های داخلی، نقش اجتماعی سنگینی داریم، اما متهم می‌شویم که مدافع تبعیض علیه زنان هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مفهوم برابری، عدالت و انصاف، اظهار داشت: اندیشه فمینیستی این کلمات را به گونه ای مصادره کرده که دانشمندان در جهان غرب نمی‌توانند این معانی را در معنایی که غیر از فمینیست‌ها می‌خواهند، برای زنان به کار ببرند.

علاسوند ادامه داد: نقش مادری از نظر فمینیستی، نقش بیولوژیک نیست، بلکه نقش اجتماعی است و این به معنای منها کردن زنان از حوزه تربیت مبتنی بر رحم و مدارا و دلسوزی در جهان است.

جهان آینده ما در زیر سایه اندیشه فمینیستی جهان وحشت آوری است

وی با بیان اینکه عدالت در این اندیشه فمینیستی به معنای تبعیض مثبت به سود زنان است، به واژه «gender»، گفت: کلمه جندر کلمه ای نیست که در کتاب‌های لغات به دنبال معنای آن بگردیم، بلکه جندر یک نظریه و ایدئولوژی است که اگر روزی می‌خواست بگوید تفاوت‌هایی میان زنان و مردان به وسیله رسانه، خانواده و تربیت و غیره برساخت شده که باعث ظلم به زنان است که در این مسئله هم حرف داریم، امروز جندر به معنای انواع جنسیت‌ها است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: اگر کسی و یا فرهنگی، اندیشه ای و یا نظام حقوقی، آموزشی و مردمی زیر بار مفهوم جندر برود، به معنای به رسمیت شناختن انواع جنسیت‌ها از جمله ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس‌ها است.

علاسوند تصریح کرد: شاهدیم که در یک سال گذشته، غیر از به رسمیت شناختن انواع همجنسگراها، پدوفیل‌ها و حیوان بازها هم جزو افرادی هستند که باید در مفهوم جندر به رسمیت شناخته شوند و جهان آینده ما در زیر سایه این اندیشه جهان وحشت آوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گم شد؛ سگ اصحاب کهف روزی چند، پی‌نیکان گرفت و آدم شد! همنشینی با جوامع شرق و غرب زده و مبتلا به انحراف اخلاقی، نتیجه ای جز گرفتاری ندارد
  • کارشناس IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    اگر فمینیسم نبود خانم علاسوند چگونه میتوانست پشت میکروفون برای جمعی بر علیه فمینیسم سخن بگوید؟!
  • زیر سایه آقا! CA ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    «!Shadow Commander» سلام آقا جان! باور نمی کردم تقدیر این باشد که با سرت بیای کهف ما باشی. سید الشهدای مقاومت کهف ماست در🌏! جهان آینده ما در زیر سایه اندیشه جهان وحشت آوری نیست! آینده از آن اسلام است، زیر سایه آقا! در «آن زمستان» ، آیت الله مصباح یزدی به حاج قاسم گفتند ان شاء الله خدا «سایه آقا را از سر همه ی ما کم نکند، به خصوص از سر شما» و هر چه ما قدر آقا را بدونیم، خدا هم نعمتش را برای ما زیاد میکند! در این زمستان، امروز (۱۴۰۱/۱۱/۰۵) حضرت آقا گفتند:«اهانت جنون آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان میدهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. علی‌رغم توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است. همه‌ آزادی‌خواهان جهان باید درکنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند.» ما دلمان می خواهد همسایه پیامبر(ص) باشیم! از معجزات مشهور رسول خدا که اهل سنت و شيعه روايت کرده اند، اين است که او سايه نداشت. سایه پیامبر بر زمین واقع نشد! حالا همسایه کسی که خود سایه ندارد یعنی چه؟! «دَخَلَ عَلَيَّ أَبِي رَسُولُ اللّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ فِي بَعْضِ الاْيَّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فاطِمَةُ فَقُلْتُ: عَلَيْكَ السَّلامُ» ❁روی لب ها، نور و قدر و کوثر و طاها، ذکر نورانی عاشق ها، تسبیحات حضرت زهرا /الحمدلله که نوکرتم، الحمدلله که مادرمی، الحمدلله که از بچگیام، مادر سایه روی سرمی!❁ مستکبران از تکثیر کوثر/سلیمانی وحشت دارند! و به پاکی حسّاسیت دارند! ما هر روز سرود و سردار و سلام میخوانیم و میشویم؛ فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُوا أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِّن قَرْيَتِكُمْ ۖ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ. قرآن و قاسم را که نمیشود حذف کرد! سلام فرمانده! سیدعلی دهه‌ی #ها شو فراخوانده! عهد میبندم، روزی لازمت بشم، عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم! باید هجرت کرد- الی الله! فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ ۘ وَقَالَ إِنِّي مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ. حاج حسین یکتا گفت:«از دیواره‌های هیأت بیرون بیایید. هم جوان‌ها و هم خودمان نیاز به هجرت داریم»! ما در یک سال گذشته شاهد بودیم! «بینید، قلدرهای دنیا از سایه‌های خودشان می‌ترسند؛ و طرف مقابل هم ببینید (https://defapress.ir/439812)»! داریم جهان جدیدی میسازیم! جهان آینده ما از آن اسلام است، زیر سایه آقا! 🇮🇷🌏🇵🇸 سنصلي في القدس! الأمر كن فيكون! مثل طلوع الشمس ☀️