پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام میر محمدی

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی تصریح کرد: قریب به ۵۰ هزار طلبه و روحانی در سطح کشور نیازمند مسکن هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال میرمحمدی، پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) در حدیثی فرمودند، «الحلم لباس العالم، حلم و بردباری زینت عالم است» بنابراین سعی شود خود را از این زینت عاری نسازیم.

وی با بیان اینکه از قرون گذشته تاکنون حوزه های علمیه، رسالت تبیین مبانی، اصول و شاخصه های معارف اسلامی را داشته، ابراز کرد: این مهم در قرون مختلف توسط حوزه های علمیه صورت گرفته است و این امانت به دست ما رسیده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد: رسالت ما این است که در کاربردی کردن متناسب با زمان و مکان این امانت تلاش کنیم .

وی افزود: در حوزه معارف اسلامی و علوم اسلامی حق مطلب در طول مدت های گذشته ادا شده ولی رسالت حوزه های علمیه این است که این معارف را در عرصه علوم انسانی محقق سازیم .

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی اذعان کرد: ما در بخش علوم انسانی کوتاهی کرده ایم، چرا که هنوز علوم انسانی از علوم غرب، گرته‌برداری می شود؛ بحث نقد و تحلیل منصفانه عملکرد حوزه های علمیه رسالت دوم است، آیا به خوبی حق علمای بزرگی که جان خود را در این راه دادند، ادا کردیم ؟

وی ابراز کرد: بحث انتظارات امامین انقلاب از حوزه های علمیه دیگر رسالت سنگین بر دوش حوزه های علمیه است،اگر رهبری بحث تمدن نوین اسلامی، بیانیه گام دوم و ..را مطرح می کنند، باید دید حوزه علمیه در این پازل رشدی چه جایگاه و نقشی دارد لذا باید عنایت ویژه ای به ماموریت ها و رسالت ها ی خود داشته و با استفاده از تجارب معنوی و علمی آنها را به سرانجام برسانیم .

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در رابطه به فرایند شکل گیری مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: با تدبیر حکیمانه رهبری در رابطه با تاسیس مرکز خدمات حوزه های علمیه روز به روز مشکلات طلاب و روحانیون رفع شده است.

وی تاکید کرد: بحث هدفمندی کمک ها و حمایت های مرکز خدمات حوزه های علمیه از سال گذشته آغاز شده که برکات خوبی داشته، بحث هدفمندی یعنی حمایت های مرکز خدمات حوزه علمیه های علمیه در خدمت طلاب، رسالت محور است و براین اساس در طول یکسال گذشته شاهد مهاجرت طلاب و روحانیون از مشهد و قم به سوی استان های دیگر بوده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی تصریح کرد: از مرکز خدمات حوزه های علمیه این انتظار می رود که در حمایت از طلاب بهترین حرکت اتفاق بیفتد. قریب به ۵۰هزار طلبه وروحانی در سطح کشور نیازمند مسکن هستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حرکت دیگری که برای سال آینده آغاز می کنیم این است که حمایت های مرکز خدمات حوزه های علمیه بیشتر معطوف به طلاب در حال تحصیل باشد.

وی بیان کرد: از مشکلات عمده طلاب در امر تحصیل، عدم تمرکز فکری لازم به امر فراگیری درس به دلیل مشکلات مالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: بحث مساجد دیگر عرصه ای است که از مدیر حوزه علمیه اصفهان تقاضا دارم برای آن توجه و تاکید مضاعف داشته باشند. در کشور ۷۰الی۸۰هزار مسجد داریم که حدود ۴۰هزار مسجد فقط امام جماعت دارند که عمدتا به اقامه نماز بسنده می شود، توجه به مسجدی که سنگر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بوده، امروز مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: مساجد خالی در سطح استان ها را شناسایی کنیم و برای برنامه ریزی ویژه جهت حضور دائم و استفاده حداکثری از طلاب و روحانیون در قامت امام جماعت مساجد، همت گماشته و ما نیز در حد توان کمک می کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پایان گفت: معتقدیم که استان اصفهان از جمله استان های بی بدیل در نیروی انسانی است و لذا انتظار داریم مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان با توان چند برابری حرکت کند که امیدواریم با حضور مدیر جدید در راستای خدمت بیشتر به طلاب گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میری IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 0
    سلام آقای میرمحمدی شما در پروژه سیروس تهرانچه گلی به سر طلبه ها زدی که الان میخواهی مشکل 50 هزار فاقد مسکن را حل کنی؟ ۸ ساله خانه ساختید نه پایان کار دارد نه سند و.....
  • حسینی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    سلام علیکم پروژه مسکن اساتید قم بیش از ۹ سال گذشته چرا تمام شدنی نیست این پروژه
  • صادقی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    1 0
    باسلام خواهشاً حرفی که زده میشه عملی بشه و زود وسریع واردعمل بشید مرکز خدمات کمک بلاعوض به طلاب کنه و وام کم درصددهیدتا طلاب بتواننددرشهرستان های خودشان خونه درست کنند یا اینکه حداقل بتوانند خونه رهن کنند باتشکر
    • طلبه IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      نمیشه چون نمیخوان که بشه.