دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
باطنی

حجت‌الاسلام والمسلمین باطنی اعلام کرد: تدوین دانشنامه جامع حوزه علمیه اصفهان آغاز شده که تاکنون ۱۰هزار صفحه شده و در آینده نزدیک رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی پیش از امروز در مراسم تکریم و معارفه جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در دفتر امام جمعه اصفهان اظهار کرد: سال۸۶ بود که پس از چندین سال خدمت در سپاه پاسداران به اصفهان آمدم و با دعوت آیت الله طباطبایی نژاد مشغول به فعالیت در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان شدم و تا به امروز قریب به ۱۵سال انجام وظیفه کردم.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در طول مدت مسئولیت خود در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: در ابتدا به چینش ساختار سازمان و شرح وظایف، تدوین آیین نامه های مختلف، نظام بودجه ریزی و برنامه محور شدن بودجه سالانه، پرداختیم که بسیار حائز اهمیت بود.

جانشین سابق مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: ایجاد دفتر فضلا، ایجاد واحد تحقیق و نظارت و بازرسی با هدف صیانت اخلاقی حوزه و حوزویان، ایجاد موسسه بلاغ برای تحصیل غیر حوزویان که علاقه مند به تحصیل علوم حوزوی به صورت غیرانتفاعی بودند، ایجاد واحد فناوری اطلاعات در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان باتوجه به نیاز روز، از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول سالهای گذشته است.

وی افزود: تأسیس مدرسه علمیه تخصصی حفظ قرآن با هدف تربیت طلاب حافظ به عنوان اقدام ابتکاری، ایجاد مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان، ایجاد دفتر اوقاف و منابع درآمدی پایدار حوزه با هدف احصا و تقویت مراکز وقف شده متعلق به حوزه، ایجاد دفتر فنی و مهندسی حوزه علمیه، شروع تدوین دانشنامه مجازی حوزه علمیه در قالب ویکی پدیای حوزه شامل همه خدمات و امکانات و منابع که تاکنون ۱۰هزار صفحه آماده، ولی رونمایی و تکمیل نشده از جمله اقدامات دیگر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین باطنی با تأکید بر رسیدگی به طلاب در همه ابعاد و تلاش برای مرتفع سازی معضلات آنان از جمله مباحث معیشتی آنها در طول سالهای گذشته گفت: ۵۷۰۰طلبه متاهل در استان اصفهان وجود دارند که مجموعه تدابیر و اقداماتی در راستای رفاه حال آنان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین باطنی عهده دار مدیریت مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha