پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ جلسه ستاد اقامه نماز و مهدویت آذربایجان شرقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از تعطیلی مترو تبریز در روزهای جمعه انتقاد کرد و از شهرداری خواست که این موضوع را حل کند تا نمازگزاران به راحتی بتوانند خود را به نماز جمعه برسانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه ستاد اقامه نماز و مهدویت آذربایجان شرقی با اشاره به آثار و برکات فراوان پیرامون نماز، گفت: هیچ چیز مثل نماز انسان را از زشتی‌ها نگه نمی‌دارد که باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود و نماز اول وقت در اولویت کار قرار گیرد.

وی افزود: نماز پیوند بین بنده و خداوند را مستحکم می‌کند. آدم بی توجه به نماز هیچ وقت در کارهایش موفق نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه برگزاری نماز اول وقت در ادارات باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد افزود: برگزاری نماز جماعت در ادارات عامل تقویت وجدان کاری، وحدت و همدلی و صمیمیت و همچنین ارتقاء معنویت بین کارکنان اداره‌ها می‌شود که باید از این فرصت در راستای خدمت بیشتر به مردم استفاده شود.

وی از همه‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست اول خودشان در نماز جماعت حضور پیداکنند و کارمندانشان را به خواندن نماز تشویش کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام جماعت خوش فکر در مساجد کم داریم، گفت: امام جماعت‌ها باید با برنامه‌های مختلف فرهنگی زمینه حضور و شرکت در نمازهای جماعت افراد مختلف را فراهم کرده و آنان را به مساجد جذب کنند.

وی ادامه داد: در بعضی از مساجد خبری از فعالیت‌های فرهنگی نیست و هیئت امناها برای برگزاری مراسم‌های عزاداری پول می‌گیرند که نباید این موضوع اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از نامناسب بودن وضعیت نمازخانه‌های داخل شهر گلایه کرد و گفت: نمازخانه‌ها اصلاً وضعیت خوبی ندارند، کثیف هستند و هرچه سریعتر مسئولین مربوطه این مشکل را حل کنند.

وی از تعطیلی مترو در روزهای جمعه انتقاد کرد و از شهرداری خواست که این موضوع را حل کند تا نمازگزاران به راحتی بتوانند خود را به نماز جمعه برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از پارکینگ‌های اطراف مصلی خواست تا در روزهای جمعه هم به نمازگزاران خدمات ارائه دهند.

حجت الاسلام مجید آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تشریح فعالیت انجام شده اعم از برگزاری دوره‌های آموزشی در رابطه با نماز و مهدویت، رسیدگی به نمازخانه‌های بین راهی، اقامه نمازهای جماعت، فعالیت‌های مهدوی در سطح استان پرداخت.

وی ضمن بیان اهمیت مقوله اقامه نماز و یاد حضرت بقیة الله(عج) در جامعه، از همراهی مجموعه‌های فرهنگی دخیل در امر اقامه نماز و مهدویت در سطح استان همچون از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اوقاف، سازمان تبلیغات و صدا و سیما تشکر کرد.

حجت الاسلام آقاجانی از انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با بعضی از اداره‌ها و سازمان‌ها همچون اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز استان آمادگی دارد تا برای پیشبرد هر چه بهتر امر نماز و مهدویت با ادارات تفاهم نامه امضا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ------ IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    خدا نگذرد از شورای شهری اصلاح طلبی که چند سال قبل مترو رو در مناطق بالای شهر افتتاح کردند که چند ماشین در خانه هایشان پارک است . ضمن اینکه اکثریت نمازگزاران از مناطق محروم هستند. مترو که ندارند هیچ حتی اتوبوسهای نماز جمعه در گرمای تابستان تنور است. ضمنا یه فکری هم به حال کولرهای اتوبوسها شود یادمه موقعی که رمضان با ماه تابستان مصادف شده بود مردم با زبان روزه در داخل اتوبوس در حال بخارپز شدن بودن.