دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانواده

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: رازدار نبودن موجب می شود صمیمیت و اعتماد کم شود، زن نزد همسرش فردی بی اعتماد جلوه کند، تعارضات شروع می شود و راه نفوذ دیگران در زندگی باز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم آسیه شریفی در نشست اخلاقی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) فریدن گفت: خانواده پایه و اساس جامعه است و برای داشتن جامعه سالم باید خانواده های مطلوب داشته باشیم و برای داشتن خانواده سالم باید از سه مرحله مهم زندگی، مرحله انتخاب همسر، همسرداری، فرزند پروری مراقبت کرد اگر این سه مرحله آغاز صحیحی داشته باشند و برای ادامه مراقبت شوند به نتیجه مطلوب می رسند.

وی ادامه داد: همسرداری از ارکان مهم زندگی است که هم می تواند صفا بخش زندگی دنیا و هم نجات بخش آخرت زن و خانواده اش باشد، لذا اینکه مطرح می شود زن قلب خانواده و زیبا و زیبا آفرین است در اصل اینها صفات روان شناختی زن است که خداوند این استعداد و توانایی را در وجود او قرار داده است. حال زن با این توانایی ها زمانی در راه خداوند جهاد می کند که بنابر فرموده ی امام علی(ع) جهاد زن خوب شوهرداری کردن اوست.

استاد حوزه علمیه خواهران در پایان گفت: زندگی بر پایه ی اعتماد و اطمینان زوجین شکل می گیرد و لازمه ی اعتماد رازداری است. رازداری در خانم ها سخت است چون شخصیت احساسی و هیجانی دارند، لذا با تغییر عواطف و احساسشان ممکن است آنچه را باید در زندگی و رابطه همسری خودشان راز است برملا کنند و این آغاز تیشه به ریشه زدن زن است؛ راز دار نبودن موجب می شود صمیمیت و اعتماد کم شود، زن نزد همسرش فردی بی اعتماد جلوه کند، تعارضات شروع می شود و راه نفوذ دیگران در زندگی باز می شود.

جلسه با اجرای مسابقه، مولودی خوانی و اهداء هدایا به مادران دارای ۳ فرزند به بالا پایان یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha