پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجمع عمومی جامعه مدرسین

حوزه/ حرکت جاهلانه اخیر در برخی کشورهای اروپایی و اهانت به قرآن کریم؛ ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام و اقدامی بر اساس اسلام هراسی برای مقابله با گسترش گرایش به معنویت و معارف اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای، اهانت به ساحت قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ؛

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب:

«اهانت جنون آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان میدهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. علی‌رغم توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.»

حرکت جاهلانه اخیر در برخی کشورهای اروپایی و اهانت به قرآن کریم؛ ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام و اقدامی بر اساس اسلام هراسی برای مقابله با گسترش گرایش به معنویت و معارف اسلامی است.

قرآن که کتاب رحمت، حِکمت و عدالت است و روابط انسانی را بر این اصول بنیان نهاده است، محبت‌ورزی، انسان‌دوستی، خیرخواهی، همدردی و همیاری را به جهانیان هدیه و راه نجات انسان از ستم نظام سلطه که امروز در دولتهای غربی متبلور است را به روی بشر گشوده است.

توجه خیل عظیم آزادی‌خواهان غیر مسلمان به این کتاب آسمانی، ماهیت مکاتب منفعت‌گرای مادی که در قامت نظام برده‌داری و بهره‌کشی مدرن غربی متجلی است را به چالش کشانده و او را در اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی بیش از همیشه و بلکه به شکل جنون‌آمیزی به میدان رویارویی کشانده است.

سوزاندن قرآن، سوزاندن حقیقت، انسانیت و امنیت جهانی است و دادن مجوز برگزاری مراسم رسمی قرآن سوزی از سوی مقامات سوئد و همراهی هلند، تجلی آشکار باطن تروریسمی و بشر ستیزی دولتهای خودخواه و خودپرست غربی است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اهانت به قرآن و مقدسات را محکوم و اعلام می‌دارد:

۱- لازم است نهادهای بین المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور، قاطعانه به پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند.

۲- اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مؤثری در سطح جهانی برای مبارزه‌ی فرهنگی با هتاکی‌های غرب، طرح ریزی و اجرایی شود و نهادهای دست اندرکار، با جدیت از آن حمایت کنند.

۳- تحریم کالاهای سوئدی و هلندی از سوی ملتهای آزاده و دولتهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

۷ بهمن ۱۴۰۱

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha