دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قران کریم

حوزه/ ۵ تن از ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی اهانت اخیر به قرآن کریم را نتیجه شکست تفکر لیبرال سرمایه داری از مسلمین و جبهه مقاومت و گرایش جوانان و نخبگان اروپایی به اسلام عنوان کردند.

خبرگزاری حوزه - آذربایجان غربی / ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه اهانت اخیر به قرآن کریم در سوئد، هلند و دانمارک را محکوم کردند.

ماموستا مامِد کلشی نژاد: غرب به بن بست رسیده است

ماموستا مامِد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان این که اهانت به قرآن کریم در استمرار سیاست های اسلام ستیزی غربی ها و اروپایی هاست، گفت: با توجه به این که تفکر غربی در اضمحلال اسلام و مسلمین به بن بست رسیده است و هر روز گرایش اروپایی ها به اسلام بیشتر از پیش می شود، لذا اهات به این کتاب الهی را تنها راه نجات خود می دانند که البته نشان از عجز و ناتوانی آن ها دارد.

وی افزود: توهین به نمادهای دینی و ارزشمندترین کتاب مسلمین که قرآن کریم است احساسات همه مسلمین را جریحه دار و آن ها ناراحت کرده است و ما این اقدام های توهین آمیز سوئدی ها و هلندی ها و دیگر نشریه های غربی نظیر شارلی ابدو را در توهین به مقدسات دینی محکوم می کنیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: متاسفانه در غرب هر کسی به مسئولیت می رسد هیچ تعهدی به اخلاق و آداب انسانی ندارد و این اهانت ها به مقدسات اسلامی برای اولین بار نیست، قبلا نیز از سوی سیاستمداران و رؤسای جمهور برخی کشورهای غربی مثل فرانسه به مقدسات اسلامی صورت گرفته است که نشان دهنده قدرت اسلامی و گسترش فرهنگ غنی اسلام در اروپاست که غرب را مجبور به واکنش های غیر اخلاقی علیه اسلام کرده است.

وی با بیان این که این اهانت ها با حمایت ارباب های غربی و رژیم صهیونیستی است، اضافه کرد: این اهانت ها به قرآن کریم ذره ای خلل در اراده امت واحده اسلامی در مبارزه با لیبرال جهان خوار غربی و به چالش کشیدن تفکر عریان اروپایی ها نخواهد داشت و امت اسلامی این مسیر را تا پایان کامل ظلم و ستم ادامه خواهد داد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: این اهانت ها به قرآن کریم آزادی بیان نیست بلکه نشانگر تفکر عریان ضداخلاقی غربی هاست و کنوانسیون های حقوق بشر غربی نیز توهین به مقدسات امت ها را غیر اخلاقی و خلاف اصول انسانی می دانند و ما از مسئولین وزارت خارجه و رئیس جمهور و امت اسلامی جهان می خواهیم پیگیری قانونی این اقدام ها از سوی کنوانسیون های حقوق بشری باشند.

ماموستا رسول زاده: توهین به قرآن نتیجه پایان تفکر لیبرال سرمایه داری است

ماموستا خالد رسول زاده امام جمعه اهل سنت شاهین دژ هم ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد و هلند، گفت: این اهانت ها تازگی ندارد و ما بارها شاهد چنین اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی غربی ها و اروپایی ها علیه مقدسات اسلامی بودیم و با توجه به پایان رسیدن تفکر غربی و گسترش اسلام در اروپا، غربی ها تنها راه چاره برای مقابله با مسلمان شدن اروپایی ها را توهین به مقدسات اسلامی خصوصا قرآن کریم می بینند.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ تصریح کرد: قرآن سرمایه جاودانه مسلمین است و اروپایی ها می خواهند با این توهین و اهانت آن را از چشم مسلمین بندازند اما موفق نخواهند شد واین اقدام های غربی ها مسلمین را حول محور قرآن کریم متحدتر از قبل خواهد کرد.

وی با بیان این که غربی ها به خوبی متوجه شده اند که اگر مسلمین حول و محور قرآن جمع بشوند قدرت دست نیافتنی را به دست خواهند آورد، افزود: غربی ها به خوبی می دانند که اگر قرآن محور حرکت مسلمین باشد هرگز استعمار جهانی نخواهد توانست بر مسلمین تسلط یابد و لذا می خواهند با اهانت به آن مسلمین را از حرکت باز دارند و البته خداوند وعده حفاظت از قرآن را داده است.

ماموستا رسول زاده عنوان کرد: مسلمانان باید دشمنان و دوستان خود را بشناسند. غربی ها با اسلام و امت واحده مشکل دارند و لذا به همین دلیل نیز به معجزه پایدار نبی مکرم اسلام که مورد قبول همه فرق اسلامی است اهانت می کنند.

ماموستا امامی: توهین به قرآن در امتداد جنگ ترکیبی است

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد نیز گفت: این قضیه ای که در کشور های اروپایی اتفاق افتاد بار اول نیست و در امتداد تهاجم فرهنگی و فکری است که جبهه غرب و افراطیون دنبال می کنند و متاسفانه در غرب افراطیون روی کار آمده اند بر طبل تفرقه و جنگ می کوبند که نمونه آن را در اوکراین می بینم.

وی افزود: اهانت به مقدسات اسلامی و نبی مکرم اسلام، قرآن و مرجعیت دینی در اروپا از سوی افراطیون و سیاست مداران آن ها در جهت ترس از گسترش اسلام و جلوگیری از آن است و البته این اقدامات نه تنها مانعی از گسترش اسلام نمی شود بلکه موجب می شود اندیشمندان، دانشجویان و جوانان اروپایی برای کشف علل آن به مطالعه قرآن و اسلام روی بیاروند و دین اسلام را انتخاب کنند.

امام جمعه اهل سنت مهاباد برگزاری موفقیت آمیز جام جهانی در یک کشور مسلمان و اقبال جوانان اروپایی به اسلام را یکی دیگر از علل دشمنی غرب و اروپایی ها با اسلام دانست و گفت: رویداد مهم جام جهانی قطر و حضور اندیشمندان اسلامی در آن موجب معرفی اسلام به جوانان شد و خیلی از آن ها بعد از آشنایی به اسلام گرویدند و همین امر موجب عصبانیت سیاست مداران اروپایی و غربی شده است و لذا می خواهند با توهین به مقدسات دینی جلوی ایمان آوردن جوانان اروپایی را بگیرند.

وی استمرار جنگ ترکیبی دشمن علیه اسلام و مسلمین را از دیگر عوامل توهین به قرآن کریم دانست و بیان داشت: غرب از سال ها قبل یک جنگ ترکیبی را علیه اسلام و مسلمانان شروع کرده است که ترویج خشونت در جوامع اسلامی و توهین به مقدسات آن در اروپا در استمرار این جنگ است.

ماموستا امامی تصریح کرد: غربی ها در ادامه جنگ ترکیبی خود علیه مسلمانان به دنبال ترویج همجنس بازی در برخی کشورهای اسلامی از جمله اقلیم کردستان هستند و حتی در جام جهانی قطر نیز به همراه برخی تیم های ملی کشورهای اروپایی این نماد حمل می شد اما با مقاومت دولت قطر مواجه شد.

وی تاکید کرد: در عین حال که به توهین های اخیر افراطی های اروپا به مقدسات دینی به صورت ناخوشایند نگاه می کنیم، باید این را یک فرصتی بدانیم که موجب معرفی اسلام می شود چرا که قبلا نیز مواردی شبیه این را داشتیم که حتی توهین کننده نیز خودش بعدا اسلام آورده است.

امام جمعه مهاباد گفت: خداوند متعال حفاظت از تورات و انجیل را بر عهده علمای این دو دین گذاشت اما موجب تحریف شد، و پروردگار عالم خودش وعده حفاظت از قرآن را داده است و این قضایا از سوی اروپایی ها نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اروپایی ها توهین به مقدسات را آزادی بیان می دانند، اگر این آزادی بیان است چرا اروپایی ها اجازه نمی دهند کسی در مورد هلوکاست تحقیق کند؟.

ماموستا محمودی: از گسترش اسلام در اروپا هراس دارند

ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانهشر هم با بیان این که این اهانت هایی که اروپایی ها به مقدسات اسلامی می کنند به دلیل پیشرفت های انقلاب اسلامی و مسلمین است گفت: این توهین ها هیچ تاثیری در روحیه مسلمین نخواهد گذاشت و ایران اسلامی با قدرت پیش خواهد رفت و دنیا پرستی و مادی گرایی غربی ها را برای مقابله با اسلام، مجبور به بداخلاقی کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر خلاف اروپایی ها که فقط به ثروت و پول خود فکر می کنند، به فکر دین و دنیای همه امت اسلامی است و اساسا در غرب چیزی به نام دین و معنویت معنایی ندارد و غربی ها با هر کشور و امتی که به دین و معنویت تکیه داشته باشند، مخالف هستند.

امام جمعه پیرانشهر تاکید کرد: اروپایی ها به خوبی می دانند که قرآن عامل پیشرفت مسلمین است و از گسترش اسلام در اروپا هراس دارند و می خواهند با سوزاندن کتاب الهی که راه زندگی را به مردم نشان می دهد مانع گرویدن جوانان و مردم این قاره به اسلام شوند و مسلمین را دلسرد کنند اما نمی دانند امت اسلامی از کتابی که سعادت آن ها را تضمین کرده است، دست نخواهند کشید.

ماموستا عبدالله زاده: غربی ها درکی از انسانیت و معنویت ندارند

ماموستا قادر محمود شیرین امام جمعه خلیفان نیز با بیان این‌که توهین به مقدسات اسلامی از سوی اروپا به دلیل شکست‌هایشان از جبهه مقاومت است، گفت: اروپایی ها به خوبی می‌دانند توهین به مقدسات اسلامی و قرآن کریم هیچ تاثیری در عزم و اراده مسلمانان ندارد اما می خواهند با این اقدام خود را دلخوش کنند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امت اسلام روحیه ای مضاعف گرفت و روز به روز استکبار جهانی را به ذلت کشاند و جبهه های متعددی را فتح کرد، همین امر غرب و اروپایی‌ها را که منابع مسلمین را غارت می کنند، عصبانی کرده است و توهین به مقدسات اسلامی، اعتراف ناخواسته آن‌ها مبنی بر شکستشان از مسلمین است.

امام جمعه خلیفان تصریح کرد: ضرب المثل مشهوری است که آب دریا با دهان سگ نجس نمی شود؛ قرآن کریم با توهین چند ملحد نه از بین می رود و نه از چشم مسلمین می افتد بلکه عزیزتر هم می شود.

وی گفت: در دین اسلام همه ادیان، کتب آسمانی و انبیای الهی مقدس و محترم هستند و ما به همه آن‌ها احترام می گذاریم؛ سیاستمداران غربی متاسفانه درکی از انسانیت و معنویت ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha