جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی‌رضا سبط‌احمدی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: جدا از داشته های مثبتی که انقلاب برای سینمای ایران در پی داشته باید اعتراف کنیم که نتوانسته‌ایم آرمان‌های امام و انقلاب را به آن شکل مطلوب مد نظر قرار دهیم البته این نقد تنها به سینما وارد نیست بلکه این اتفاق را در جامعه نیز شاهد هستیم.

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره جشنواره فیلم فجر و همسویی آن با آرمانهای انقلاب گفت: در ابتدای سخنانم تأکید می‌کنم که از ابتدای شکل‌گیری جشنواره هیچگاه تصمیم بر این نبوده که فستیوالی برگزار شود که در آن تنها فیلمهای انقلابی یا دینی به نمایش درآید.

وی تأکید کرد: جشنواره فیلم فجر زمانی پویا و تاثیرگذار خواهد بود که همه شکل فیلمی در آن حضور داشته باشد البته تمام گونه‌های مختلف سینمایی باید همسو با آرمانهای انقلاب باشد. یعنی یک اثر اجتماعی جدا از انتقاداتی که مطرح می‌کند آرمان‌های انقلاب را هم در خود جا داده باشد.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه سینما نتوانسته در چهار دهه گذشته آنگونه که باید مروج اندیشه‌های انقلاب باشیم، بیان کرد: برای رسیدن به یک سینمای آر مانی و انقلابی، بهترین روش داشتن یک سیاست گذاری مدون است که ضمانت اجرایی آن تا سال ها باقی بماند و با عوض شدن دولت ها دست خوش سیاسی‌کاری نشود. در ضمن به مسئولان توصیه می کنم برخی سیاست های فرهنگی را بنا به خواست و سلیقه جوان امروزی تغییر دهند، زیرا اگر بخواهیم با باورهای چهار دهه پیش، برنامه‌های فرهنگی را پیش بریم جوانان را از آثار داخلی دور کرده ایم.

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها توصیه های فرهنگی داشتند. عمل به هر یک از این سخنان تضمین کننده موفقیت فرهنگی این سرزمین است اما متاسفانه برخی مسئولان برای حفظ منافع مالی به رهنمودها گوش نمی دهند!

وی در پایان بیان کرد: وزیر ارشاد و رئیس سازمان سیاسی سینمایی، متعلق به همه مردم ایران هستند برای همین نباید خود را محدود به عده‌ای فیلمساز کنند. البته این گفته منافاتی با بحث نظارت ندارد اما حرف من این است که نباید فیلمسازی را به بهانه اینکه با من هم‌نظر نیست، کنار گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha