شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امر

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: بخشی از نابسامانی‌های جامعه به این دلیل است که این دو واجب اجرایی نشده و بدون شک اگر به این دو واجب عمل شود، بسیاری از ناهنجاری‌ها به هنجار تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی، امروز در جلسه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر اداره کل دیوان محاسبات لرستان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین مبین اسلام است بیان کر: ماندگاری دیگر واجبات بسته به این دو اصل دینی است و به تعبیر امام علی(ع) همه واجبات در مقابل این دو اصل همانند قطره در برابر دریا است.

وی اظهار کرد: همه انسان‌ها ملزم به نهی از بدی‌ها و دعوت به خوبی‌ها هستند، اما متأسفانه به دلیل اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی کافی در این خصوص نداشته‌ایم شاهدیم که در بخش‌هایی از جامعه این دو واجب خیلی کم تبلیغ می‌شود و برخی فکر می‌کنند تکلیفی در این زمینه ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان خاطرنشان کرد: ابتدا بایستی معروف ها و منکر ها در سازمان ها و دستگاه ها احصاء و آموزش های کافی داده شود تا تأثیر و بازخورد آن مشخص شود. از همه‌ کارکنان هم انتظار داریم در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌ بخشی و تبیین این دو فریضه الهی ما را کمک کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: بخشی از نابسامانی‌های جامعه به این دلیل است که این دو واجب اجرایی نشده و بدون شک اگر به این دو واجب عمل شود، بسیاری از ناهنجاری‌ها به هنجار تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha