شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی دلسوزی برای یکدیگر، گفت: اصل و حقیقت امر به معروف خشکاندن ریشه‌های فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در جمع پرسنل استانداری همدان، با بیان اینکه انسان تجلی صفات الهی است، اظهار داشت: خداوند جامعه زنان را مظهر صفات جمال خود قرار داده و نه در مقام ظاهری که در مقام باطن این صفات تجلی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه رأفت و رحمت در باطن جامعه بانوان وجود دارد، گفت: اگر خانمی باطن خود را به درستی درک کند، خیلی از مشکلات در جامعه حل می‌شود، اما متأسفانه نگاه جنسیتی که گاهی در جوامع مختلف ایجاد می‌شود مشکلاتی را برای بانوان ایجاد می‌کند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه موفقیت یک زن در این است که مظهر همین صفات باشد، یادآور شد: خداوند شریف‌ترین کارها که همان مهندسی زندگی و مدیریت انسان و خانواده و مادر بودن است را به زنان سپرده است.

وی با بیان اینکه نباید یک زن از ویژگی‌های اصلی خودش فاصله بگیرد، خاطرنشان کرد: هیچ شغلی و وظیفه‌ای به اندازه مادر بودن دارای ارزش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه حضور و فعالیت اجتماعی بانوان هیچ منافاتی با این وظیفه آنها ندارد، گفت: در عرصه تمدن نوین اسلامی، مهندسی و تربیت انسان به جامعه بانوان سپرده شده و لازم است تا در این مسیر حرکت شود.

وی با اشاره به اینکه در عالم وظایف و ویژگی‌های افراد تقسیم شده است، اظهار داشت: آقایان نیز مظهر جلال و عظمت الهی هستند و این به نوعی تقسیم کار بین زنان و مردان برای انجام وظایف در این عالم است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به امر به معروف در ادارات، یادآور شد: اینکه اسلام توجه بسیاری به امر به معروف و نهی از منکر دارد، از باب رحمت و رأفت است تا افراد از یکدیگر دستگیری کنند و اجازه ندهیم برادر و خواهر ما در مسیری وارد شود که ممکن است برای او دردسر ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی دلسوزی برای یکدیگر، گفت: در زندگی روزمره بارها نسبت به همسر و فرزندان و دوستان خود نصایحی داریم که این مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر دچار خطای محاسباتی در این عرصه شده‌ایم و ذهنیت در مورد امر به معروف در جامعه تنها به حجاب بازمی‌گردد، اظهار داشت: اصل و حقیقت امر به معروف خشکاندن ریشه‌های فساد است و لذا امام حسین(ع) برای تحقق این مهم عزیزترین داشته خود را فدا کردند.

وی تصریح کرد: فساد دارای درجه و رتبه است، استفاده از خودکار اداری برای کار شخصی شاید به چشم نیاید اما یک فساد است و عملکرد مسئولی که روند جامعه را از صراط مستقیم دور می‌کند نیز بازهم فساد است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان کرد: بداخلاقی با ارباب رجوع و دیر راه انداختن کار مردم هم جزیی از فساد است.

وی با بیان اینکه اگر مدیری موفق و سالم باشد، یعنی گره مردم باز شده است، گفت: در دستگاه باید مبتنی برمحبت با مردم رفتار شود و فراموش نکنیم که مردم عیال الله هستند و قدردان خداوند باشیم که زمینه خدمت رسانی به مردم را برای ما فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ادامه داد: حل بعضی از مشکلات دست من و شما نیست و دولت باید برای رفع آن تدبیر داشته باشد، اما بخش عظیمی از مسائل برای ایجاد رضایت مردم می‌توان با مدیریت صحیح و برخورد مناسب، رقم زد.

وی، با اشاره به اینکه امر به معروف یعنی در همه سطوح باید حساسیت داشت، خاطرنشان کرد: تمرکز امر به معروف در یک موضوع خاص همانند حجاب وعفاف نیست، البته مسئله حجاب و عفاف هم بسیار مهم است و در دستگاه‌ها باید به آن پرداخته شود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در تمدن اسلامی توجه بر مسائل انسانی است نه جنسیتی، گفت: جامعه باید بر بستر روابط انسانی پایه گذاری شود و ظهور و بروز داشته باشد، در حالی که در تمدن غربی کرامت بانوان به حراج گذاشته شده و لذا می‌توان گفت هیچ‌کس به اندازه تمدن غربی به زنان خیانت نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha