جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار فرزندان شهدا با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا به اهدافی که شهدا داشته‌اند عمل کنیم و آن را استمرار دهیم، گفت: در وصیت نامه‌ شهدا چیزی به جز خدا، اسلام و احکام الهی را نمی‌توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرزندان شهدا که مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برگزار شد، با بیان اینکه خانواده‌ها و فرزندان شهدا باید به لحاظ فعالیت اجتماعی و سیاسی اثر گذاری بیشتری در جامعه داشته باشند، اظهار داشت: این مجمع اثر گذاری که مد نظر است را ندارد و لازم است تا در این عرصه نیز اعضا آن توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم ورود مجمع فرزندان شهدا در مسایل اجتماعی و خدمات اجتماعی، گفت: حضور بیش از ۴ هزار فرزند شهید در استان همدان ظرفیت عظیمی است که می‌تواند تاثیر گذاری بسیاری بر فرهنگ جامعه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه منظور از عرصه سیاست، سیاسی بازی نیست، افزود: البته مراقبت نسبت به عملکرد این مجموعه نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز باید خاطرات شهدا گردآوری شود، گفت: متأسفانه خاطرات خیلی از شهدا هنوز جمع آوری نشده و این خلأ می‌طلبد تا خانواده‌های شهدا و فرزندان شهدا همت ویژه‌ای برای گردآوری خاطرات شهدا داشته باشند.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: شاید نتوان از بعضی شهدا به لحاظ نبود مطالب زیاد، کتابی کامل چاپ کرد، اما می‌توان از هر شهید چند صفحه و یا تک خاطره را چاپ کرد و جمع خاطرات چندین شهید، تبدیل به یک کتاب نفیس خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا به اهدافی که شهدا داشته‌اند عمل کنیم و آن را استمرار دهیم، اظهار داشت: در وصیت نامه‌ شهدا چیزی به جز خدا، اسلام و احکام الهی را نمی‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه هدف شهدا اعتلای کلمة الله در جامعه بود، گفت: راه شهدا، راه مبارزه با فساد و نفی تبعیض بود که امروز باید آن را ادامه دهیم و در جامعه آن را اجرایی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha