جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرج

حوزه/ اختتامیه هفتمین دوره جشنواره رسانه‌ای البرز با تقدیر از اصحاب رسانه برگزیده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر البرز امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه برگزار شد.

مهدیه دانایی دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر البرز در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: این جشنواره با شعار «البرز قوی» امروز به کار خود پایان داد و ۴۱۴ اثر از بین آثار رسیده این دوره مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: داوران این دوره از جشنواره از بین اساتید، فرهیختگان و اصحاب رسانه بودند و بر اساس شاخص‌های عقلانیت،عاطفه و اخلاق به انتخاب اثرهای برگزیده پرداختند.

وی مهمترین محور این جشنواره را محور ایثار و شهادت معرفی کرد و گفت: با توجه به حوادث چند ماه اخیر که شاهد ایثارگری‌های جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ بودیم و برخی از آنها به شهادت رسیدند این موضوع مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت.

دانایی با خواندن فرازهایی از منشور رسانه‌ای مقام معظم رهبری در این مراسم بیان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند؛ « زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره اش هر چی که می توانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست. بله، ایمان‏ها یکسان نیست، حدود یکسان نیست و بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند. خدا هم این را می‏داند و ممکن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لکن در مقام تعامل و در مقام زندگی جمعی، باید این اتحاد و این انسجام حفظ بشود و این تمایزها کم بشود».

وی با تأکید بر این مطلب که منشور رسانه‌ای رهبری باید سرلوحه اصحاب رسانه باشد ادامه داد: جشنواره ابوذر امسال با همه مشکلات و موانع چند ماه اخیر به ایستگاه پایانی رسید و از تمام پیشکسوتان و اساتیدی که ما را در برگزاری این دوره از جشنواره یاری دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سیدمحمدرضا موسوی‌زاده، رئیس سازمان بسیج رسانه البرز هم اظهار کرد: شرایط تقویت گفتمان انقلاب اسلامی به‌عنوان مؤثرترین موضوع در انسجام ملی ایجاب می‌کند که به‌دنبال تحقق جامعه مهدوی باشیم و تولید خبر مؤمنانه را سرلوحه امور قرار دهیم؛ موضوعی که که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید داشته‌اند.

وی‌ تصریح کرد: جامعه ما اسلامی است و اخبار مربوط به این جامعه باید مؤمنانه باشد و بر این اساس رسانه باید نیازها و مطالبات مردم را به گوش مسئولان برساند و امیدآفرینی کند. بسیج رسانه در تلاش است تا در مسیر گفتمان و رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب محکم و استوار حرکت کند؛ آثار این گفتمان انسجام و گذر از فتنه، ایجاد امید در مردم، عزم راسخ در مسئولان برای حرکت به سمت جلو است

موسوی‌زاده یکی از دستاوردهای بسیج رسانه را تقویت بسیجیان در عرصه موشن‌گرافی، پویانمایی، تصویری، دیداری، تولید محتوا و فیلم بیان کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به ۵۵ درصد از کسانی که جوایز را در جشنواره ابوذر به‌دست آوردند بسیجی بودند و امسال فقط در موشن‌گرافی هر سه رتبه را یک کانون کسب کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز اظهار کرد: امسال درصد اصحاب رسانه‌های‌ بسیجی که توانستند برگزیده جشنواره شوند بیشتر از سال‌های گذشته است و اعتقاد داریم که اگر درست حرکت کنیم حزب‌الله هم‌الغالبون است که نگاه ما در رسانه است محقق خواهد شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزیده این جشنواره در رشته‌های مصاحبه، گزارش نویسی، عکس، فیلم، فضای مجازی، و ... با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha