جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام ذاکری/ جاسک

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه باور به خدا، انسان را برای رسیدن به یک دنیای خوب کمک می‌کند، گفت: برخی از مشکلات در زندگی‌های ما به سبب کمرنگی باور به خدا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک امروز در سلسله جلسات درس اخلاق که در مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکات اساسی در زندگی ما انسان‌ها برای دستیابی به خوبی‌ها، اعتماد و باور به خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به خدا در همه شئون زندگی باید خود را نشان دهد، گفت: در تمامی مراحل زندگی از خوشی‌ها و سختی‌ها و بلاها و امتحانات زندگی باید اعتقاد به خدا وجود داشته باشد.

امام جمعه جاسک در ادامه یادآور شد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان که بنام ربیع معنویت مشهور است، فرصت مناسبی برای تقویت باورمندی انسان مومن است که میزان ارتباط خود با خداوند را بیشتر کند.

حجت‌الاسلام ذاکری خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیات ابتدایی سوره بقره یادآوری می‌کند که قرآن کتابی برای متقین است، اما چه کسی متقی است؟ کسانی که ایمان به غیب داشته باشند، به بیان دیگر ملاک و معیار غیب در این آیه، باورمندی به خدا و روز قیامت است.

وی با توضیح این مطلب که انسان باید در زندگی باور خودش نسبت به خداوند را توسعه دهد، اظهار کرد: کسی که باور و یقین به خدای متعال داشته باشد، از گناه دوری می‌کند و اعمال عبادی خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد تا رضایت خدا را کسب کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جاسک با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) مبنی بر اینکه "اعتماد به خدا، گران‌بهاترین چیزی است که انسان دارد"، خاطرنشان کرد: هر چیزی با ارزش‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود، لذا برای انسان باور به خدا و یقین به او ارزشمندترین چیز است که باید قدردان آن و مراقب آن باشد.

حجت‌الاسلام ذاکری با بیان اینکه باور به خدا، انسان را برای رسیدن به یک دنیای خوب کمک می‌کند، اظهار داشت: برخی از مشکلات در زندگی‌های ما به سبب کمرنگی باور به خدا است.

وی تأکید کرد: دلیل اینکه ما از امام زمان(عج) یاد می‌کنیم برای اتصال و ارتباط بیشتر با خداست، زیرا وجود ائمه اطهار(ع) نقطه ثقلی برای ذکر و به یاد خدا بودن در زندگی است.

امام جمعه جاسک با اشاره به اینکه با اتصال به خدا، اتفاق‌های خوبی برای انسان رقم می‌خورد، یادآور شد: لازم است تا یاد خدا و اعتقاد و باور به او را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

حجت‌الاسلام ذاکری گفت: یکی از نکاتی که در ماه‌های بهار معنویت بایستی به دنبال آن باشیم، ارتباط با خدا است، بنابراین باید تلاش کنیم تا از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه راه باور به خدا را در خود ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: تفکر و اندیشه در نعمت‌های خدای متعال، حضور در مجالس وعظ و ذکر و تلاوت قرآن کریم و مقید کردن نفس به انجام احکام عملی دین، از راه‌کارهای ایجاد باور به خدا در وجود انسان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha