جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20230130224327-1.png
اجتماع اسلام و مسیحیت علیه تروریسم

حوزه/ نماینده کمیسیون اسلامی در والنسیا، حمله تروریستی اخیر به یک کلیسا در اسپانیا را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، پس از نماز جمعه هفته گذشته، نماینده کمیسیون اسلامی اسپانیا در والنسیا، با بیان ابراز همدردی برای کشته شدن یک کشیش و مجروحان حمله تروریستی اخیر به کلیسایی در اسپانیا، یک راهپیمایی همبستگی را با هدف صلح و مدارا برگزار کرد. بیش از صد مسلمان راهپیمایی سکوت را به سمت میدان کلیسا انجام دادند و در آنجا مورد استقبال کشیش عیسی کوربی قرار گرفتند.

شهردار ژسوس روس و نمایندگان محلی هم به مسلمانان پیوستند و ابتدا مراسم با یک دقیقه سکوت آغاز شد. در ادامه، زین العابدین نماینده کمیسیون اسلامی اسپانیا در والنسیا برای ابراز «همبستگی، حمایت و تسلیت» به خانواده‌ها و دوستان قربانی سخنرانی و تأکید کرد که این اقدامات متجاوزانه مورد تأیید اسلام نیست و به جامعه اسلامی آسیب می رساند.

العابدین تصریح کرد که هیچ کدام از متون آسمانی از قتل و کشتار حمایت نمی کنند و پیام همه پیامبران از جمله حضرات نوح، ابراهیم، یعقوب، موسی، عیسی و محمد علیهم السلام پرهیز از قتل و کشتار بوده است.

در ادامه مراسم کشیش ژسوس کوربی به سخنرانی پرداخت و به نقل از پاپ فرانسیس گفت: "هیچ دینی خشونت یا جنگ را تبلیغ نمی کند، و از قتل حمایت نمی کند".

وی افزود: این یک حرکت بسیار زیبا و احساسی از سوی جامعه اسلامی است. او در پایان سخنانش برای ایجاد صلح دعا کرد و همه حاضرین آمین گفتند.

سپس هر دو رهبر مذهبی یکدیگر را به آغوش گرفتند. در پایان مراسم، شهردار ژسوس روس، از تعدادی از گروه‌هایی که در شهر از صلح حمایت می‌کنند، از جمله نمایندگان مرکز اسلامی، قدردانی کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha