چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پاپ فرانسیس

حوزه/ پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان بعد از ورود به بغداد و دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق به سخنرانی پرداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان بعد از ورود به بغداد و دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق به سخنرانی پرداخت.

وی در آغاز سخنان خود به اعضای کلیسا و نمایندگان مسلمانان درود فرستاد و گفت: دین، ما را به تمسک به ارزش های صلح و همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند.

پاپ ادامه داد: این سفر در زمانی انجام گرفت که جهان برای رهایی از دست ویروس کرونا تلاش می کند و این بحران نیازمند تلاش مشترک همگی است تا واکسن کرونا به دست همگی برسد.

رهبر کاتولیک های جهان اشاره کرد: عراق در برهه گذشته گرفتار تروریسم شد و این مسئله برای این کشور مرگ، ویرانی و خسارت هایی را به بار آورد، به ویژه ایزدی ها که در معرض کشتار و مرگ قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه همزیستی نیازمند گفت‌وگو و احترام به قانون است، گفت: من از تمامی تلاشش هایی که برای همزیستی مسالمت انجام می گیرد، قدردانی می کنم و با هر صدایی که خیر خواه کشور است، هم صدا می شوم.

پاپ فرانسیس به تقویت روحیه همبستگی برادرانه، مقابله با فساد و تحقق عدالت و تقویت نهاد های دولتی دعوت کرد و گفت: خشونت، افراطی گرایی و حزب گرایی کافی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه بین المللی باید برای تقویت صلح بر روی زمین و مقابله با عدم مساوات در بُعد اقتصادی تلاش کند، از کشور ها و موسساتی که در بازسازی عراق و حمایت از آوارگان و پناهندگان اقدام می کنند، تشکر می کنم.

پاپ در پایان گفت: نباید از نام خداوند برای توجیه کشتار، تروریسم و خشونت استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha