شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامہ عارف واحدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عارف واحدی گفت: اسلام به ساختن و حفاظت از مساجد تاکید می‌کند. هیچ مسلمانی نمی تواند حمله به مسجدی را تصور کند. چنین تروریست هایی هرگز نمی توانند پیرو اسلام و شهروندان این کشور باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان انفجار در پیشاور را به شدت محکوم کرد و گفت: ما به شهدا ادای احترام می کنیم و در غم بازماندگان شریک هستیم. هدف قرار دادن نمازگزاران بی گناه در مسجد با انفجار وحشتناک، امنیت ملی را زیر سؤال می برد. اسلام به ساختن و حفاظت از مساجد تاکید می‌کند. هیچ مسلمانی نمی تواند حمله به مسجدی را تصور کند. چنین تروریست هایی هرگز نمی توانند پیرو اسلام و شهروندان این کشور باشند.

نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان خواستار توجه دولت فدرال و ایالتی خیبر پختونخوا شد و گفت: مدتی است که فعالیت های تروریستی در سطح کشور به ویژه در ایالت خیبر پختونخوا در مناطق مرزی دره اسماعیل خان پیشاور افزایش یافته است. حملات تروریستی به مردم و نیروهای امنیتی کشور وحشیگری است، برای کنترل تروریسم لازم است که دولت و نهادهای امنیتی به شدت با آنها برخورد کنند تا نظم و قانون در کشور برقرار شود و تروریسم ریشه کن شود. تصمیم گیری قوی از سوی قوه قضائیه نیز لازم است.

وی با تاکید بر ایجاد وحدت و همدلی برای تبدیل کشور پاکستان به مهد صلح اظهار داشت: کشور از یک سو دچار بحران سیاسی، اقتصادی و امنیتی و از سوی دیگر گرفتار گروه های فرقه‌ای و افراطی است. عناصر تروریستی تلاش هایی برای ایجاد اختلاف و هرج و مرج در کشور انجام می دهند که باید با اتحاد، همفکری و همدلی سد باب شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha