سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دبیر شورای علمای شیعه پنجاب پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید سبطین حیدرسبزواری دبیر شورای علمای شیعه پنجاب پاکستان گفت: سازمان های امنیتی برای ایجاد امنیت در کشور عوامل ترویستی اخیر را بگیرند و ما بر این باوریم در حادثه تروریستی اخیر پاکستان آمریکا و هند دست دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید سبطین حیدر سبزواری دبیر شورای علمای شیعه پنجاب پاکستان گفت: حمله انتحاری در جلسات انتخاباتی کشور بسیار نگران کننده است و سازمان های امنیتی باید برای ایجاد امنیت در کشور عوامل ترویستی اخیر را بگیرند و ما بر این باوریم در حادثه تروریستی اخیر پاکستان آمریکا و هند دست دارند.

وی افزود: در غم خانواده های داغدار حادثه اخیر ترویستی در بلوچستان ما نیز شریک هستیم و معتقدیم اگر سازمان‌های امنیتی کشور سران تکفیری ها را رها نمی‌کردند و طبق قانون با آنها برخورد می‌کردند، امروز شاهد این اتفاق دردناک نبودیم.

 

گفتنی است حمله انتحاری و انفجار بمب در گردهمایی انتخاباتی حزب 'عوامی بلوچستان' (BAP) در شهر 'مستونگ' به کشته شدن 'نواب زاده سراج ریسانی' رهبر این حزب منجر شد.

انفجار عصر جمعه در موستانگ، تنها چند ساعت پس از حمله تروریستی در شهر 'بنو' پاکستان به وقوع پیوست که 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ - نواز از آن جان سالم به در برد.

سه شنبه هفته گذشته نیز، 'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.

در آن حمله انتحاری، ۲۰ تن از جمله کاندیدای حزب ملی عوامی پاکستان (ANP کشته و ۶۳ تن زخمی شدند.

بمب گذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی (ANP در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار خودروی 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.

براساس گزارش نیرو‌های یگان خنثی سازی بمب، حدود هشت تا ۱۰ کیلوگرم ماده انفجاری در این عملیات انتحاری استفاده شده بود.

انتخابات پارلمانی پاکستان سوم مرداد سال جاری در سراسر کشور برگزار شده و احزاب و شخصیت‌های مختلف برای پیروزی در این رقابت‌ها فعالیت می ‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha