جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مادر شهید عبدالصالح زارع

حوزه/ مادر شهید زارع از شهدای مدافع حرم با بیان اینکه خداوند متعال مرا به وسیله عبدالصالح مورد آزمایش قرار داد، گفت: من همواره از خداوند متعال می‌خواستم که عاقبت فرزندم به شهادت ختم شود؛ زیرا شهادت برازنده عبدالصالح بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم حدیقه پورکریم عربی، مادر شهید عبدالصالح زارع از شهدای مدافع حرم در نشست هم اندیشی خانواده شاهد و ایثارگر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «جهاد تبیین» که با حضور ۲۰۰ نفر از اساتید، طلاب و کارمندان این مؤسسه علمی حوزوی در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: شهید عبدالصالح آسمانی نبود، بلکه زمینی بود و بعد آسمانی شد.

این مادر شهید مدافع حرم بیان داشت: برخی تصور می‌کنند شهدا به خانواده خود علاقه نداشتند که به میدان جنگ می روند، اما برعکس این شهدا به پدر، مادر، همسر، فرزند و خانواده خود عشق داشتند.

مادر شهید عبدالصالح زارع افزود: برخی هم فکر می‌کنند که شهدا به خاطر پول در میدان جنگ حضور یافتند، حال آنکه مادیات برای شهدا و خانواده شهدا اهمیتی ندارد.

وی که دارای دو پسر و یک دختر بوده است، گفت: وقتی خبر شهادت به گوشم رسید، به پسر کوچکم محمدعلی گفتند نگذار تفنگ عبدالصالح بر زمین بماند، پسرم از همان زمان به عنوان مدافع حرم به سوریه و عراق رفت.

خانم پور کریم با بیان اینکه خداوند متعال مرا به وسیله عبدالصالح مورد آزمایش قرار داد، افزود: شهید عبدالصالح متولد ۱۳۶۴ بود که سه سال پس از ازدواج به شهادت رسید و ثمره ازدواج او یک فرزند پسر است.

وی خاطرنشان کرد: من همواره از خداوند متعال می‌خواستم که عاقبت فرزندم به شهادت ختم شود؛ زیرا شهادت برازنده عبدالصالح بود.

مادر شهید یادآور شد: با وجود اینکه هنوز موضوع مدافعان حرم مطرح نبود، اما می‌دانستم که فرزند من به شهادت می‌رسد، فرزند من از اولیاءالله بود و من به او می‌بالیدم.

وی به ماجرای شهادت شهید زارع اشاره کرد و افزود: من ادعا داشتم که ایشان شهید شود و برای شهادت او پنج سال نذر کردم، اما وقتی به سوریه رفت، ۱۲۴ هزار صلوات نذر کردم که سالم برگردد و چند روز پس از اتمام صلوات، عبدالصالح به شهادت رسید.

خانم پور کریم در پایان تصریح کرد: دشمنان علاوه بر اینکه برای جوانان رزمنده ما که در میدان نبرد جانفشانی می‌کنند، نقشه دارد، برای فرزندان شهدا هم نقشه دارد و ما باید با جهاد تبیین، نسل جدید را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم تا نسل‌های آینده ما از آزمون الهی سربلند بیرون بیایند.

خاطرنشان می شود: شهید عبدالصالح زارع بهنمیری از مدافعان حرم و اهل بابلسر است که بسیجیان و اهالی راهیان نور، غالباً‌ خادمی‌ او را در فکه به یاد دارند که وی در گرماگرم نبرد آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین سوریه یعنی در ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۴ به فیض شهادت نائل گشت و آیت الله العظمی نوری همدانی بر پیکر مطهرش نماز خوانده و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha