پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدناصر میرمحمدیان

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: مهم‌ترین بخش مدل حکمرانی ، حکمرانی میانی است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آن را در بخش کلان تثبیت کردند اما در مقیاس میانی نیز باید امتداد پیدا کند و امامان محله باید آن را پیاده و محقق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت، در اختتامیه سومین نشست ملی «آرمان عزیز» که با حضور امامان شاخص برگزار شد، به اهمیت نگاه کلان انسان به مسائل و رویدادهای مختلف اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرماید، وقتی تاریخ گذشتگان را می‌خوانم، گویی در کنار آن‌ها زندگی کرده ام، وقتی نگاه انسان کلان می‌شود رشد می‌یابد و بزرگ می‌شود.

وی به حوادث آخرالزمان اشاره کرد و ادامه داد: انسان وقتی رویدادهای بزرگ را می‌بیند دیگر دچار موج‌های کوچک نمی‌شود؛ بسیار مهم است که در گرداب حوادث پیش آمده مسیر مهم و کلان را گم نکنیم؛ به خصوص حوادث آخرالزمانی که طبق فرموده امام صادق علیه‌السلام در آن غربال ها سنگین می‌شود.

مدیر عامل بنیاد هدایت ضمن بیان اهمیت وظایف امامان محله اظهار داشت: امام محله باید در کنار مردم و «عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ» باشد؛ درد مردم درد او باشد و در کنار مردم به مردم خدمت کند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان دروغ پردازی و سیاه نمایی از وضعیت ایران را یکی از مأموریت‌های رسانه های غرب عنوان کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن فرموده اگر به شما سختی می‌رسد به آن‌ها هم مثل شما سختی می‌رسد و شما وعده ای دارید که آن‌ها ندارند و علت تحمل این سختی‌ها صرفا وعده بهشت نیست بلکه خدا بر ما منت خواهد گذاشت تا پیروز شویم و میراث دار زمین باشیم.

فایزر زده‌ها همچنان تلفات می‌دهند

وی به نمونه‌هایی از دروغ پردازی و لجن پراکنی رسانه‌های دشمن و لجن پراکنی ایادی داخلی آنها پرداخت و اظهار داشت: در قضیه واکسن رهبر معظم انقلاب با شناختی که از توطئه‌های دشمنان داشتند اجازه واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ندادند و فرمودند که خودتان واکسن تولید کنید؛ بوق‌های تبلیغاتی دشمن علیه ایشان به راه افتاد و برخی بازیگران و سبلیرتی‌ها نیز دم به دم آنها دادند که همه دنیا واکسن دارند اما در ایران نمی‌گذارند واکسیناسیون صورت بگیرد و می‌خواهند مردم را به کشتن بدهند. نتیجه این ماجرا چه شد؟ امروز به برکت همان واکسن هایی که می‌گفتند آب مقطر است! ما موج ششم، هفتم و هشتم کرونا را گذراندیم اما مردم اروپا و آمریکا هنوز گرفتارند و تلفات می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: وقتی کلان روایت‌هایی که در مسیر تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی وجود دارد را بررسی می‌کنیم، تحلیل ما در مورد مسائل خرد تغییر می‌دهد؛ مثلا اینکه زمانی در جنگ تحمیلی محتاج سیم خادار بودیم اما همان‌هایی که آن روز ما را تحریم کرده بودند امروز ادعا می‌کنند که روسیه جنگ باخته از آمریکا و ناتو در اوکراین را به خاطر حمایت تسلیحاتی ایران، برد و بر اوضاع تسلط پیدا کرد.

جوانان دنیا تشنه الگوی حکمرانی جایگزین

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه دشمنان همواره در تلاش هستند که به نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب بزنند و آن را از پیشرفت بازدارند، افزود: جوانان جهان دنبال راه جایگزین هستند، کشورهایی مثل چین و روسیه در حکومت داری راه حل جایگزین ندارند و مدل این کشورها لیبرال دموکراسی است اما نسخه جایگزین ما مدل امامت است؛ اهمیت امامان محله در این است که امامان در لبه این جدال تمدن هستند.

وی تصریح کرد: معرفی الگوی امامت و شکل گیری آن در محله‌ها در پاسخ به این پرسش که تمدن اسلامی چگونه است و نمونه آن را در کجا می‌توان دید، لازم است. تمدن طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دانش است، همان‌گونه که ایشان فرمودند «العلم سلطان» بنابراین باید تلاش کنیم دانش این عرصه را تولید و عرضه کنیم.

حکمرانی ولایی در مقیاس میانی باید امتداد یابد

حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدل حکمرانی ولایی را عنصر مهم در تمدن‌ اسلامی خواند و عنوان کرد: مهم‌ترین بخش از مدل حکمرانی، حکمرانی میانی است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آن را در بخش کلان تثبیت کردند اما در مقیاس میانی را باید امامان محله پیاده و محقق کنند تا ولایت عرضی نیز همچون ولایت طولی در جامعه گسترش یابد.

مدیر عامل بنیاد هدایت افزود: مردم سالاری دینی تعینا با نمونه هایی از شبکه امامت شکل می‌گیرد و شما باید مردم را پای کار آورید و با آرمان های انقلاب آشنا کنید. امام باید در جامعه پیش رو و الگو باشد تا مردم دنباله رو او باشند، کار امامان بسیار با ارزش است به همین دلیل ما به خادمی شما افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه امامان در میدان عمل هستند خاطرنشان کرد: شما که تمام فشارها و سختی‌ها را تحمل می‌کنید باید بدانید که اولا «أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ» و ثانیا نقش سنگربان اصلی در این جدال تمدنی شما برعهده دارید؛ معجزه اصلی از آن شما است که مدل حکمرانی امامت و پیوند اجتماعی را در جامعه اجرا می‌کنید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha