پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خیاط خانه حرم حضرت معصومه(س) افتتاح شد

حوزه/ خیاط‌خانه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با هدف تامین نیازهای حرم مطهر از جمله چادر زائر و تولید محصولات مرتبط با عفاف و حجاب ظهر امروز طی مراسمی با حضور آیت‌الله سعیدی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری آستان مقدس فاطمی خیاط خانه حرم مطهر بانوی کرامت با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت این حرم مطهر و جمعی از مدیران این آستان مقدس افتتاح شد.

آیت الله سعیدی در مراسم افتتاح خیاط خانه حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: این امر خیر و ارزشمند در حرم مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام نیز اجرا می شود و تصمیم گرفتیم که این کار خیر را در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها که یک بانو هستند نیز راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه های اندوختن توشه برای روز جزا شرکت در کارهای خیر است، گفت: خداوند به بسیاری از افراد ثروت می دهد و آنها را هدایت کرده است که از مالتان در امور خیر مصرف کنید بنابراین ما این امکان را فراهم کردیم که مردم بتوانند در پرتو این کار، خدمتی به پوشش و لباسی که زیبنده بانوان جامعه شیعی و محب اهل بیت است انجام دهند.

وی با تشکر از خادمان حرم مطهر رضوی که در راه اندازی این امر خیر کمک کردند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران آنچه را که در زمان گذشته نسبت به حیا، عفاف و حجاب زن تخریب می شد امروز در کشور تقویت می شود و هر کس به سهم خودش می تواند دراین امر خیر سهیم باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین توصیه های شهدا در وصیت نامه شان بحث عفاف و حجاب بود، گفت: زائر واقعی کسی است که پیام های اهل بیت علیهم السلام را دریافت کند و یکی از پیام های مهم این حرم ها این است که به ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی و خون شهدا احترام بگذاریم.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به تهاجم دشمن علیه فرهنگ عفاف و حجاب بانوان کشور، اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما در مقابل این تهاجم دشمن انجام اقداماتی برای تقویت عفاف و حجاب در کشور است.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیت های تبلیغی و ترویجی باید عرضه مطلوب را در حوزه محصولات عفاف و حجاب رقم بزنیم، گفت: با توجه به گرانی ها و مشکلات اقتصادی که تهیه محصولات عفاف و حجاب را برای قشر ضعیف و محروم کشور با مشکل مواجه کرده است، قشر مؤمن از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها توقع داشتند که در این زمینه کاری انجام شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در ایام نوروز به صورت موقت نمایشگاه و فروشگاه عفاف و حجاب در حرم مطهر بانوی کرامت راه افتاد و بازخورد خوبی داشت، گفت: این باعث شد که محل ثابتی را برای عرضه محصولات عفاف و حجاب در حرم مطهر بانوی کرامت در نظر بگیریم که با همکاری معاونت فرهنگی و مدیرعامل مؤسسه زائر در صحن پیامبر اعظم (ص) مکانی به این امر اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه این دغدغه وجود داشت که محصولات عفاف و حجاب را با قیمت مناسب تهیه کنیم، گفت: خیاط خانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با همکاری خادمان حرم مطهر رضوی و کمک خیران راه اندازی شد و امروز افتتاح می شود تا هم نیازهای حرم مطهر مانند چادر زائر و موارد دیگر تأمین شود و در کنار آن تولید محصولات عفاف و حجاب نیز با قدرت بیشتر دنبال شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: برای توسعه این کار و مشارکت عموم مردم در این امر خیر پویش نذر حجاب را با همکاری مدیریت هدایا و نذورات حرم مطهر راه اندازی خواهیم کرد تا هر کسی که علاقه به مشارکت در این امر خیر داشته باشد زمینه برایش فراهم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha