جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور میدانی امام جمعه خوی در کمک رسانی به زلزله زده ها

حوزه/ طلاب و روحانیون از لحظه اول زلزله به یاری مردم شتافتند و در همه میدان های امداد رسانی در خوی رد پای روحانیت است که به زلزله زده ها امدادرسانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد سرخوش از روحانیون جهادی شهرستان خوی طی یادداشتی نوشت: دیروز یکی از طلبه ها به بنده پیام داد که شبکه های سعودی و انگلیسی به خط شدند بر علیه امام جمعه خوی و لجن پراکنی می کنند، به او جواب دادم؛ طبیعت دشمن بازداشتن جریان انقلاب است و اگر آن شبکه هایی که ۵ ماه است به خط شدند تا آشوب ایجاد کنند، از امام جمعه و طلبه جماعت تعریف می کردند باید تعجب می کردیم.

لازم دیدم در این خصوص نکاتی را بنویسم؛ مهم ترین نیاز در یک جنگ و عملیات های مهم داشتن پشت کار است، از زمانی که اقای قاسم خانی به شهرستان خوی آمدند و امامت جمعه را به دوش خود کشیدند آن چه که از ایشان می بینیم پشت کار و تلاش برای حل مشکلات مردم با استفاده از همه ظرفیت هاست.

در آشوب های پاییز که قرار بود در یک نکته ای از شهر اخلالگران آشوب به پا کنند و برای آن برنامه ریزی کرده بودند و فراخوان داده بودند، حاج اقا قاسم خوانی گفت؛ امشب نماز مغرب و عشاء را در همان خیابان می خوانیم، نماز که شروع شد تمام بازی های معاندین به هم خورد.

مدت هاست امت حزب الله یاد گرفته اند وقتی در میدانی می جنگند همزمان که دشمن از روبروی حمله می کند، عده ای خود فروخته و عده ای دوست نادان هم از پشت خنجر بزند، اما مشغول کردن خود به دوستان ناباب و دشمنانی که از پشت می آیند، تغییر جبهه مبارزه به نفع دشمن است، باید با سرعت به راهت ادامه بدهی کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ ، آخر اهداف ها ضرباتی رابه دنبال دارند که باید به جان بخری.

زلزله شامگاه شنبه ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه رخ داد، دقیقه لحظه ای که امام جمعه مسئولین فرهنگی شهرستان را برای استفاده هر چه بهتر از دهه فجر برای جهاد تبیین در دفتر خود به خط کرده بود، زلزله که آمد، زمین عملیات تغییر یافت، اولین کسانی که در بین مردم حاضر شدند، طلاب و روحانیون و در رأس آن حجت الاسلام قاسم خانی بود، با مسئولین تماس گرفت و تقاضای کمک کرد.

شاهد بودم که در ۲۴ ساعتی که از زلزله گذشته بود طلاب و امام جمعه خوی یک لحظه چشم روی هم نگذاشته بودند د و خستگی از تمام وجودشان می ریخت و ما نگران حال امام جمعه بودیم و به اجبار و اصرار به گوشه اتاقی می رود کمی پلک روی پلک می گذارد و بلافاصله بلند می شود و می گوید سریعا همه گروه های جهادی را جمع کنید و قرار گاه تشکیل بدهیم، نباید قوت بچه ها به هدر برود.

حجت الاسلام قاسم خانی همه را به حسینه ای در اداره تبلیغات اسلامی فرامی خواند و قرارگاه صاحب الزمان را راه اندازی می کند و خودش مسئولیت این قرارگاه را به عهده می گیرد و مسئولیت همه گروه ها را مشخص می کند و خود نیز جلوتر از همه بین مردم می رود.

سریع به ارومیه برای نشست اضطراری ائمه جمعه استان که برای برنامه ریزی کمک به زلزله زده ها برگزار شده بود می رود و بعد از تمام شدن جلسه دوباره در خوی و در رأس قرارگاه حاضر می شود، روز از نو و روزی از نو.

یک دستش به گوشی است با مسئولین خیرین و ... تماس می گیرد و تقاضای کمک می کند که بشتابید الان با این سرما وقت آن نیست که دست روی دست بگذاریم و یا تعلل بکنیم، جان تک تک مردم عزیزتر است و کمک بهآن ها وظیفه شرعی ماست، همه ما مسئولیم.

به اردوگاه هایی که برای سامان دادن زلزله زده ها ایجاد شده است، سر می زند و پای درد و دل اهالی می نشیند، به محلاتی که مردم خودجوش اقدام به برپایی چادر کرده اند می رود و با خیرین صحبت می کند که سریعا لازم است برای ۲۰۰۰ نفر اسکان ایجاد شود و به کمک شما نیاز داریم، پیرزنی جلو می آید درد و دلش را با امام جمعه می گوید، حاج آقا با آن همه خستگی که به زور روی پا ایستاده به حرف آن پیرزن گوش می دهد و راه کاری برای درخواست مردم پیدا می کند.

به روستاهای زلزله زده سر می زند و از مجموعه های جهادی می خواهد از یاد روستاهای دور دست غافل نشوید، باید آن ها در اولویت باشند.

به عنوان مسئول قرارگاه گروه های جهادی به تک تک آشپزخانه ها سر می زند و به بچه ها خدا قوت می گوید و تا حد توان گرهی از مشکل را باز می کند، گروه های جهادی که تازه به شهرستان آمدند را تحویل می گیرد و به آن ها خیر مقدم می گوید.

دوباره به حسینیه تبلیغات اسلامی می آید و قرارگاه جهادی را تشکیل می دهد و برای روزها و حتی ساعت های آتی برنامه ریزی می کند.

خلاصه این روزها در همه میادین می توان رد پای روحانیت، طلاب جهادی و امام جمعه خوی را دید که نقش آفرینی می کنند، بماند که عده ای فقط نشستند و حرف می زنند و به عمل که می رسد ناتوانند.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha