جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1068404
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
تصاویری از آسیب های زلزله خوی - شماره 3

حوزه/ اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر و ۱۰۰۰ تخته چادر از استان اصفهان به خوی، برپایی بیش از ۲۰ هزار چادر برای زلزله زدگان و ایجاد چهل اردوگاه اسکان از مهم ترین اخبار زلزله خوی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، قهرمان عیوضلو فرمانده سپاه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از روز نخست برای حضور رسمی و ارائه خدمات در مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده‌ایم و در صورت احساس نیاز در مناطق زلزله زده حضور خواهیم یافت، البته گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی از همان ساعات نخست وقوع زلزله به صورت خودجوش به مناطق زلزله زده اعزام شده اند .

اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر استان اصفهان به خوی

مرتضی مرادی‌پور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر استان اصفهان به خوی به منظور امدادرسانی به زلزله‌زدگان، خبر داد.

ارسال ۱۰۰۰ دستگاه چادر امدادی از اصفهان به خوی

منصور شیشه فروش ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به‌ منظور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله شهرستان خوی تعداد یک هزار دستگاه چادر امدادی با سه دستگاه تریلر و کامیون از جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به آذربایجان غربی ارسال شده است.

پخت کباب برای زلزله‌زدگان خوی

خیرین جوان تبریز که از اولین ساعات زلزله در شهرستان خوی حضور دارند، با ‌برپایی ایستگاه صلواتی در مناطق زلزله زده خوی روزانه ۵ هزار کباب بین زلزله زدگان خوی توزیع می‌کنند.

همچنین خیرین جلفایی در شهر زلزله زده فیرورق ( پره) از امروز اقدام به پخت غذای گرم روزانه هزار پرس می کنند.

بیش از ۲۰ هزار چادر برای زلزله زدگان خوی برپا شد

احمد وحیدی گفت: بیش از ۲۰ هزار چادر و ۴۵ کمپ اسکان برای ساماندهی زلزله زدگان ایجاد شده است.

وزیر کشو افوزد: وسایل گرمایشی اعم از برقی و نفتی تهیه هم توزیع شد و تمام اکیپ‌ها برای خدمت‌رسانی اعزام شدند و حجم زیادی از کمک رسانی در این حادثه شکل گرفت و همه وارد صحنه شدند

تشکیل ۲هزارو۷۰۰ پرونده در بیمه های آذربایجان غربی

رئیس شورای هماهنگی شرکتهای بیمه استان گفت: از وقوع نخستین زمین لرزه خوی در سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده در بیمه های استان تشکیل شده است.

حمید آقای شجاع افزود: همه بیمه های استان درحال دریافت وتکمیل بیمه نامه های مشمولان خود در شهرستان خوی هستند و به زودی پرداخت غرامت به صاحبان منازل ومغازه ها و بنگاههای اقتصادی خسارت دیده شروع می شود.

در زلزله خوی ۴۵۰ خانواده تحت پوشش بنیاد شهید آسیب دیده اند

حجت الاسلام داود میرزایی گفت: در زلزله اخیر خوی ۴۵۰ خانوار تحت پوشش بنیاد شهید آسیب دیده از زلزله شناسایی شده اند که واحد های مسکونی آنها ۲۰ تا۸۰ درصد آسیب دیده است که برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ازود: در دو زلزله مهر و دی امسال خوی نیز ۲۴۰واحد مسکونی خانوارهای تحت پوشش خسارت دیدند که ۵ واحد تخریبی و مابقی تعمیری بودند.

ایجاد چهل اردوگاه اسکان برای زلزله زدگان خوی

استاندار آذربایجان‌غربی در حشایه بازدید از مناطق زلزله زده خوی گفت:با برپایی ۴۰ اردوگاه در مناطق زلزله زده ظرفیت برای ۷۰ هزار نفر از هموطنان زلزله‌زده مهیا شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: از طریق جمعیت هلال احمر نیز ۱۵ هزار تخته چادر توزیع شده است.

توزیع ۱۵۰۰ تخته چادر به همت ارتش

به همت تیپ ۴۱ متحرک هجومی و تیپ ۲۶۴ شهید عبدی نیروی زمینی ارتش ۱۵۰۰ تخته چادر و۷۲۰ بسته مواد غذایی و۱۲۰۰ عدد والور برای توزیع در مناطق زلزله‌زده وروستاهای اطراف شهرستان خوی ارسال شد.

اسکان ۲۰۰ زلزله زده در مساجد مغانجوق سلماس

با تدابیر ستاد مدیریت بحران شهرستان سلماس و همت هیئت امنای مسجد،شورا و دهیار، پایگاه شهید قنبرپور و اهالی مغانجوق ۲۰۰ نفر از زلزله زدگان خوی در مسجد امام سجاد و منازل اهالی مغانجوق سلماس اسکان یافتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha