پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ مراسم جشن برای نوعروسان همزمان با میلاد امام جواد(ع) در مدرسه علمیه الزهرا(س) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری در مراسم جشن نوعروسان که همزمان با میلاد امام جواد (ع) در مدرسه علمیه الزهرا (س) تبریز برگزار شد، گفت: آیت الله کشمیری گفتند: سوره یس که قلب قرآن است را بخوانید و هدیه کنید به امام جواد(ع) و نیت کنید تا حاجت بطلبید.

استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: نکته دوم هم اینکه خداوند در آیه ۲۱ سوره دستورالعمل ازدواج را بیان می کند و می فرماید: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ / و باز یکی از آیات (لطف) او آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردم بافکرت ادله‌ای (از علم و حکمت حق) آشکار است».

استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: قرآن عقد را میثاق غلیظ خوانده است و از امام باقر(ع) در خصوص میثاق غلیظ سؤال شد که آن چیست ؟ امام فرمودند میثاقی که لعنت آن را پاره کند یعنی طلاق صفر است.

وی ادامه داد: در هر خانه ای دختر باشد، ۱۲ برکت برای آن خانه دارد. یکی از آنها اینکه گناهان پدر و مادرش به برکت آن دختر بخشیده می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha