پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خوی

حوزه/ رسانه و تلویزیون رسمی باکو در امتداد سیاست های ضد ایرانی و ضد آذری های ایران، در خبرهای خود دولت و حکومت ایران را متهم به بی توجهی به زلزله زده ها می کند در حالی که در کمتر از یک هفته تمام امکانات دولت، حوزه های علمیه، ارتش، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دیگر نهادها برای کمک به زلزله زده ها پای کار آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، جمهوری باکو به ریاست جمهوری الهام علی‌اف رسماً کمر همت به دشمنی با ایران بسته است و بر اساس همین سیاست تفرقه انگیزانه و فاشیستی خود، شبکه های تلویزیون این کشور اخیرا در گزارشی آورده است که دولت و حکومت ایران هیچ گونه اقدامی در خدمت به مردم زلزله زده خوی نمی کند چون آن ها آذری هستند و آنچه که به عنوان خدمت اتفاق می افتد صرفا کمک های مردمی ترک زبان هاست!

این روایت وارونه ناظر بر تفرفه افکنی و خبرسازی با تکیه بر قومیت گرایی و احساسات ناسیونالیستی در حالی است که از همان روزهای نخست زلزله، وزیر کشور و رئیس هلال احمر و در روزهای بعد نیز معاون اول رییس جمهور، فرمانده نیروی زمینی و فرمانده کل سپاه پاسداران، رئیس جمهور و همچنین برخی دیگر از وزرا همچون وزیر آموزش و پرورش در منطقه حضور یافتند و به طور مفصل از منطقه و آسیب های به وجود آمده ارزیابی به عمل آورده و دستورات مقتضی را صادر کردند.

همچنین مجموعه ها و نهادهای دیگری هم چون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، ارتش، سپاه، کمیته امداد، نیروی انتظامی، حوزه های علمیه و دیگر نهادها و مجموعه ها از روز نخست زلزله خوی، در شهرستان خوی حاضر شده و اقدام به امداد رسانی می کنند.

از ضلع مردمی ماجرا نیز جمعیت امام رضایی ها با همت حاج حسین یکتا که یک تشکیلات معروف جهادی است و در تمام بلایای طبیعی حضور جدی دارند و همچنین طیف وسیعی از طلاب جهادی تهران همچون حجت الاسلام حسن مرادی و بچه هیاتی های پایتخت با تجهیزات و تدارکات آشپزی مفصل و کمک های مردمی وسیع از اقصی نقاط کشور در قلب منطقه مستقر شده‌ و نشان داده‌اند که در ایران اسلامی و در منظومه تفکر دینی، خدمت به مردم، مرز نمی‌شناسد و ترک و کُرد و فارس و عرب هم ندارد.

ادعاهای شبکه های دولتی جمهوری باکو در حالی است که هشت روز از زلزله می گذرد و دولت این کشور نه تنها کمکی به زلزله زده های نکرده حتی از ابراز همدردی و ارسال یک پیام هم مضایقه کرده است و با چنین روحیه ضد ایرانی و ضد ترک های ایران ژست مردم دوستی هم می گیرند و البته تلاش دارند جلوی کمک های مردمی به شهرستان خوی را هم بگیرند تا بتوانند چهره ای ضعیف از نظام و مردم خوی نشان دهند.

طبیعی است که در موقعیت بحران از طرف شبکه‌های معاند، مبتلا به جنگ شناختی و عملیات روانی با چاشنی دروغ و شایعه شویم.

آنچه که حائز اهمیت است، دورخیز قرارگاه های عملیاتی برای مواجهه هوشمند با شبهات و روایت‌های وارونه و سیاه‌نمایی های مهندسی شده با اتخاذ مواضع صریح و سریع و همچنین حضور میدانی و بدون پارازیت میان مردم و مسلح شدن به دوربین روایت و تصویرسازی روشنگر و در موقعیت است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سُبْحَانَكَ يَا خَبِيرُ CA ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام آقا جان! در دیدار بسیجیان (۱۴۰۱/۰۹/۰۵)( https://khl.ink/f/51465)، امام خامنه ای گفتند🔹:«خب، گفتیم شیوه‌های دشمن را بشناسید. امروز مهم‌ترینشیوه‌ی دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است. الان مهم‌ترین کاری که دشمن دارد میکند [انتشار] دروغ است؛ یعنی همین تلویزیون‌هایی که میدانید و می‌بینید مال دشمن است یا همین فضای مجازی، خبر دروغ میدهند، تحلیل دروغ میدهند، کشته‌ی دروغ معرّفی میکنند، آدمها را بدروغ، یکی را بد میکنند، یکی را خوب میکنند؛ دروغ. یک عدّه هم باور میکنند. بدانید دشمن امروز بر پایه‌ی دروغ و دروغ‌پردازی دارد کار میکند. خب وقتی که دانستید، طبعاً وظیفه می‌آید روی دوشتان. تبیین کنید. «جهاد تبیین» که گفتیم، یکی از جاهایش اینجا است؛ جهاد تبیین.»🔹خبر و تحلیل های دروغ در کامنت/پست/پیام های خبرگزاری ها و سایتهای معتبر کشور در فضای مجازی فراوان است. ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل و یا تقویت دشمنان اسلام و مسلمین جایز نیست! نشستن و گوش دادن به اخبار دروغ دشمن خودش یک نوع مجالست است. 🔸در روایتی محمد بن عاصم میگوید از امام رضا(ع) شنیدم که فرمود: به من خبر رسیده که با واقفی ها – یعنی منکران امامت امام رضا (ع) – همنشین شده و نشست و برخاست میکنی. عرض کردم بله فدایت شوم با آن ها همنشینی میکنم ولی با عقیده شان مخالفم! حضرت فرمود، همنشینی با ایشان مکن، چرا که خدای متعال فرمود، «و خداوند این حکم را بر شما نازل کرده که هر گاه بشنوید افرادی آیات خدا را انکار و استهزا می کنند، با آن ها ننشینند تا به سخن دیگری بپردازند! وگر نه، شما هم مثل آنان خواهید بود. خداوند، منافقان و کافران را همگی در دوزخ جمع میکند | وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذًا مِثْلُهُمْ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا».🔸 سلام فرمانده! امام صادق(ع): لَیْسَ مِنْ شیعَتِنا مَنْ قالَ بِلِسانِه وَ خالَفَنا فی اَعْمالِنا و آثارِنا وَلکِنْ شیعَتُنا مَنْ وافَقْنا بِلِسانِه وَ قَلبِه وَاَتَّبَع آثارَنا و عَمِلَ بِاَعمالِنا | از شیعیان ما نیست کسی که به زبان از دوستی ما دم زند اما در اعمال و اخبار ما با ما مخالفت کند، ولیکن شیعه ما کسی است که با زبان و قلبش با ما موافق باشد و از اخبار ما پیروی کند و همانند ما عمل کند.» ما از اخبار شما و شهدا پیروی میکنیم و همانند شما عمل میکنیم، ان شاء الله!
  • خبری در راه است CA ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام آقا! ما از اخبار شما و شهدا پیروی میکنیم و همانند شما عمل میکنیم، ان شاء الله! توصیه رهبر (https://khl.ink/f/51864):«در ایام اعتکاف اقلّاً یک بار نماز حضرت جعفر(ع) را بخوانند اما اگر در هر سه روز اعتکاف این عمل را انجام دهند بهتر است.» این نماز سوره مخصوصى ندارد، لکن افضل آن است که در رکعت اول، سوره «إذا زُلْزِلَتْ» و در رکعت دوم، سوره «وَ الْعادِیاتِ» و در رکعت سوم، «إذا جاءَ نَصْرُ اللهِ» و در رکعت چهارم، سوره «قُلْ هُوَ اللهُ اَحَد» خوانده شود. ﷽ إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ﴿۱﴾ وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ﴿۲﴾ وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا ﴿۳﴾ يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ﴿۴﴾ بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَى لَهَا ﴿۵﴾ يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ﴿۶﴾ فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ﴿۷﴾ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ ﴿۸﴾. امروز دشمن ما خبر های دروغ منتشر میکند. دشمن ترسوی ما از خدا و روزهای خدایی و قیامت نمی ترسد! «در آن روز زمين تمام خبرهاي خود را بازگو مي‏كند. چرا كه پروردگارت به او وحي كرده است. در آن روز مردم به صورت گروه‏ هاي مختلف از قبرها خارج مي‏شوند تا اعمالشان به آنها نشان داده شود.» جمعیت امام رضایی‌ها میگوید کنارتم هموطن یک شعار نیست. راست می گوید. ما از اخبار راست امام و شهدا پیروی میکنیم. سُبْحَانَكَ يَا خَبِيرُ تَعَالَيْتَ يَا بَصِيرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ! برادران! خواهران! حاج حسین یکتا گفت خبری در راه است! سنصلي في القدس ان شاء الله! با رهبر! با قاسم! با سید حسن نصر الله! با شما! اللَّهُمَّ اكْشِفْ هٰذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هٰذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَنَرَاهُ قَرِيباً.🇮🇷🌏🇵🇸