چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مواکب حسینی

حوزه / مواکب حسینی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی، روزانه بیش از ۲۱ هزار پرس غذای گرم طبخ و به دست زلزله زده‌ها می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مواکب حسینی فعال در ایام اربعین حسینی در عراق و مسیرهای پیاده روی عظیم اربعین از تاریخ ۲۸ دی‌ماه با تهیه امکانات رفاهی همانند پتو و چادر و پخت غذای گرم در وعده‌های ناهار و شام در شهر و روستاهای آذربایجان غربی در خدمت مردم بودند، پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی، خدمات خود را افزایش داده و با ایجاد موکب در مناطق زلزله زده، در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

این مواکب از نقاط مختلف کشور، بدون حد و مرز و زبان و قومیتی جهت کمک به زلزله زدگان به خوی آمده‌اند.

بر این اساس موکب صاحب الزمان(عج) نقده ۲۰۰۰ پرس، موکب خواهران بنت الحسین(س) تبریز که در شهر فیرورق اردو زده، ۲۵۰۰ پرس، شهدای آذربایجان تبریز مسجد داش آغلیان ۲۵۰۰ پرس، جهاد دانشگاهی فنی حرفه‌ای استان مرکزی روزانه ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در مناطق زلزله زده خوی طبخ می‌کنند.

همچنین موکب ام البنین(س) شهر قوشچی مسجد حضرت علی اکبر(ع) مستقر در بقعه شیخ نوایی روزانه ۲۰۰۰ پرس، موکب حضرت زینب(س) مشکین شهر اردبیل در روستای اگری بوجاق ۲۰۰۰ پرس و موکب واقفین خیر اندیش ارومیه به صورت سیار روزانه ۴۰۰۰ پرس غذای گرم طبخ و به دست زلزله زده‌ها می‌رسانند.

همچنین موکب شهدای کربلا خوی نیز که در مسجد جامع شهانق و روستای وار مستقر است روزانه ۱۰۰۰ پرس، انصارالحسین(ع) خوی مستقر در مسجد آقا صادق روزانه‌ ۲۵۰۰ پرس غذای‌گرم به دست زلزله زده‌ها می‌رسانند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha