جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رییس جمهور

حوزه / رئیس جمهور گفت: صفا و صمیمیتی بین مردم و مسئولان وجود دارد و مردم یقین بدانند دولت کنار آنها است و با تمام ظرفیت و توان سعی می‌کند تا آلام این عزیزان را کاهش دهد، البته فکر می‌کنم با این همتی که وجود دارد ظرف مدت کوتاهی شاهد بازسازی در خوی و روستاهای اطراف خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز با حضور در بین مردم روستای بدلان خوی، با اشاره به بازدید از مناطق و روستاها مختلف زلزله زده، اظهار داشت: باید از مردم صبور این منطقه تشکر کرد، زنان و مردان، مسئولان، استاندار آذربایجان غربی، سپاه که بسیار زحمت کشیدند و هلال‌احمر، نیروهای نظامی و انتظامی، همه تلاش کردند و مهم‌تر از همه خود مردم که خیلی در این شرایط همراهی کردند.

وی افزود: سه ماه قبل زلزله خوی را داشتیم، اما در این سه ماه تلاش در دولت این بود که ظرف سه ماه یک هزار و ۱۰۰ خانه که آسیب‌ دیده بود سریع بازسازی و با پیگیری‌های لازم تسهیلات داده شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمک‌های دولت به این مناطق ادامه دارد، گفت: تلاش شده مواردی که لازم است در قالب وام قرض‌الحسنه و مواردی که لازم است بلاعوض داده شود که روند در زلزله قبلی خوب بود و موضوع به مراحل پایانی رسیده اما متاسفانه این حادثه پیش آمد.

وی ادامه داد: صفا و صمیمتی بین مردم و مسئولان وجود دارد و مردم یقین بدانند دولت کنار آنها است و با تمام ظرفیت و توان سعی می‌کند تا آلام این عزیزان را کاهش دهد، البته فکر می‌کنم با این همتی که وجود دارد ظرف مدت کوتاهی شاهد بازسازی در خوی و روستاهای اطراف خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه سفر را سر زده انجام دادم و دیر به مسئولان اطلاع داده شد، خاطرنشان کرد: گزارش های متعددی از مسئولان امر گرفته بودم، ولی فکر می‌کردم تا خودم نیایم و در جمع مردم حضور پیدا نکنم و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را مشاهده نکنم، آرام نمی‌گیرم.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای امروز مشاهده کردم که با همت مردم و مسئولان کارها ظرف مدت کوتاهی دنبال شده و البته ما هم وظایفی که بر عهده داریم را دنبال می‌کنیم، همچنین استاندار در اولین جلسه دولت خواهد آمد و گزارش می‌دهد، پیشنهادات خوبی برای برخی از تسهیلات دارند که باید برای منطقه تصویب شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه این همراهی، همکاری، صفا و صمیمت مردم بسیار ارزشمند است، گفت: امیدوارم خداوند متعال به همه شما صبر و تحمل و بردباری بیشتر از این بدهد، وضعیت سختی است، هوا سرد است و تحمل این وضعیت به خصوص برای کسانی که در چادرها زندگی می‌کنند، خصوصا برای کودکان و بچه‌های عزیز مشکل است و ان‌شاءالله هر چه سریعتر وضعیت خاتمه یابد و یک آرامش و سکونتی ایمن و مطلوب در این منطقه ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha