پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید

حوزه/ اجرای برنامه‌های تفریحی به شیوه مصرف روزانه اردوگاه زلزله زده ها تبدیل شده است و علاوه بر این‌ها، روحانیون جوان درد دل‌های مردم را شنیده و سعی در رفع شایعات و شبهات از ذهن‌ و روح مردم آسیب دیده دارند و در نهایت هم حرف های مردم را به مسئولین منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید حمید محمدی از روحانیون جهادی که در زلزله خوی به فعالیت فرهنگی و اجتماعی مشغول است در یادداشتی نوشت:

هفت گروه بودیم قرار بود هر کدام به کمپ و محله‌ای برویم و برنامه‌های حال خوب‌کن برای کودکان اجرا کنیم. ما رفتیم شهر فیرورق ، جایی که آسیب زیادی از زلزله‌ دیده بود. با مردمی که بیرون از چادرها جمع شده‌بودند، احوال‌پرسی کرده و به پخش شیرینی و شکلات مشغول شدیم. چادر به چادر رفتیم و ضمن تبریک عید و روز پدر، بچه‌ها رو برای شرکت در برنامه دعوت می‌کردیم.

حالا وسط این نگارش و روایت، همین الان دو زلزله آمد و رفتیم نماز آیات هم خواندیم. نمازهای واجب ما عملاً بیش از پنج وعده شده و خود این یک دنیا خاطره است.

بچه ها دور مربی‌ جمع شدند و با شور و اشتیاق به حرف هایش گوش می دادند و او هم با مسابقات متنوع و سرودهای جذاب، بچه ها را به وجد می‌آورد و به آن ها جایزه میداد.

بچه‌ها از این صحنه لذت می بردند و خوشحال بودند و تقریبا به همه آن ها با بهانه‌های مختلف جایزه داده شد و صدای خنده و سرود و ذکر مبارک یاعلی به چادرهای اطراف می‌رسید.

پدر و مادرهای بچه‌ها هم جمع شده بودند و خنده از لب هایشان نمی‌افتاد. اجرای برنامه‌های تفریحی به شیوه مصرف روزانه اردوگاه زلزله زده ها تبدیل شده است و علاوه بر این‌ها، روحانیون عموما جوان، درد دل‌های مردم را شنیده و سعی در رفع شایعات و شبهات از ذهن‌ و روح مردم آسیب دیده دارند و در نهایت هم حرف های مردم را به مسئولین منتقل می‌کنند.

قسمت مهمی از کار هم سازمان‌دهی و توزیع مواد غذایی است.

گفتنی است که چهار آشپزخانه زیر نظر گروه جهادی حوزه‌ی علمیه و ستاد اجرایی فرمان امام وجود دارد که روزانه حدودِ ۱۰ هزار پرس غذا طبخ شده و در کمپ‌های سطح شهر و روستاها توزیع می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha