سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ فعالیت فرهنگی طلاب خوی در مناطق زلزله زده

حوزه/ حجت الاسلام علیرضا محمدلو فعال رسانه‌ای در یادداشتی گفت: واقعیت غیرقابل انکاری است که اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم، طلاب عزیزی که در محله‌ها و مساجد و هیات‌ها فعالیت مستمر دارند و با طیفی از مردم در ارتباط هستند، لازم و ضروری است که منبرهایشان را با مِمبرها گره بزنند و ارتباطات مجازی‌شان را هم تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا محمدلو فعال رسانه‌ای در یادداشتی بر لزوم به تصویر کشیدن خدمات روحانیت خصوصا در زلزله اخیر خوی تأکید کرد.

در این یادداشت آمده است:

ریا، سُمعه و شهرت‌طلبی در ادبیات دینی مذموم است، اجر عمل را ضایع می‌کند و بوی شرک و دنیازدگی باخود به همراه دارد، اما گاهی در دیده‌شدن عمل و به تصویرکشیدنش ابعاد و اضلاع دیگری هم مدخلیت پیدا می‌کند.

هر دیده‌شدنی را نمی‌توان با چوب ریا راند و طرد نمود، گاهی بهانه‌ای است برای جبران مظلومیت و دفاع از حقیقت، گاهی برای تایید و تشویق دیگران و گاهی برای فرهنگ‌ سازی به کار می‌رود و گاهی هم برای شکست مارپیچ سکوت و جبران ضد روایت‌ها ضرورت دارد که روایت کنیم، البته بحث شخص و عمل فردی صرف در اینجا مطرح نیست.

تصویر و واژه و نماد در عصر ارتباطات، برگ برنده یک تفکر و مکتب می‌تواند باشد، روحانیت در حصار تخریب‌های معاندین و کم‌لطفی موافقین، دچار یک روایت غلط و سکولار و صومعه نشین شده و مرجعیت اجتماعی و جایگاه مردمی‌اش دچار آسیب گردیده است.

واقعیت غیرقابل انکاری است که اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم، طلاب عزیزی که در محله‌ها و مساجد و هیات‌ها فعالیت مستمر دارند و با طیفی از مردم در ارتباط هستند، لازم و ضروری است که منبرهایشان را با مِمبرها گره بزنند و ارتباطات مجازی‌شان را هم تقویت کنند.

در حادثه زلزله اخیر خوی شاهد بودیم و هستیم که حوزه علمیه به قرارگاه عملیاتی تبدیل شده و طلاب جوان و مسئولین حوزوی پای کار مردم، صبح و شام ندارند و ۲۴ ساعت وقف مردم نجیب و زلزله زده شده‌اند، اما آنچه که در رسانه‌های خارجی شاهد هستیم، جز تخریب نیست و آنچه که در رسانه‌های داخلی شاهد هستیم چیزی جز بایکوت و عبور از خدمات روحانیت نمی‌باشد که جای بسی تاسف است.

با این اوصاف اگر تصویر درست و تمیزی از خودمان ارائه نکنیم، در کش و قوص برچسب های سیاسی و اجتماعی، ترور شخصیت یا در بهترین حالت، بایکوت شخصیت می‌شویم، دشمن خوب می‌داند که شکار جمهوریت از مسیر تضعیف اسلامیت و ترور روحانیت رخ خواهد داد، پس قصه دوربین و تصویر و روایت را جدی بگیریم و به نام ریا و به کام بیگانه از روایت واقعیت روحانیت، غفلت نکنیم.

علیرضا محمدلو فعال رسانه‌ای

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha