جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از باسابقه ترین مدرسه علمیه خواهران استان

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با اشاره به مظلومیت شیعیان و لزوم تلاش در جهت تبیین و پاسخگویی به موقع به شبهات مطرح شده در زمینه های مختلف از جمله حقانیت امیرالمومنین(علیه السلام) گفت: عدم توانایی بعضی در پاسخگویی به شبهات در مدارس و محافل، قابل توجیه نیست چرا که پاسخگویی به شبهات از اساسی‌ترین مصادیق حفاظت از مذهب است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، روز گذشته به همراه جمعی از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد از مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد بازدید و با طلاب دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی، در جریان این بازدید در نشستی با بانوان طلبه از تلاش های خستگی ناپذیر مدیر، کادر، هیئت امنا، اساتید و طلاب مدرسه قدردانی کرد و افزود: بانوان قبل از پیروزی انقلاب به صورت محدود تحصیل می کردند و امکان تحصیل در محیط سالم فراهم نبود ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت رسمی تأسیس مدرسه علمیه خواهران توسط آیت الله شهید صدوقی(ره)؛ شهید محراب با عنوان مکتب الزهرا(سلام الله علیها) در یزد آغاز و با توسعه آن اکنون استان یزد دارای ۲۲ مدرسه علمیه می باشد .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در ادامه به معرفی ساختار حوزه علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: حوزه های علمیه کشور( برادران) توسط آیت الله اعرافی و مدیریت حوزه های علمیه خواهران اکنون توسط حجت الاسلام والمسلمین فاضل اداره می شود و تأسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران توسط آیت الله شرعی(ره) بود و حجج الاسلام والمسلمین جمشیدی و بهجت پور در گذشته به عنوان مدیر حوزه های علمیه خواهران فعالیتهای خوب و چشمگیری داشته اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در ادامه با اشاره به مظلومیت شیعیان و لزوم تلاش در جهت تبیین و پاسخگویی به موقع به شبهات مطرح شده در زمینه های مختلف از جمله حقانیت امیرالمومنین(علیه السلام) گفت: عدم توانایی بعضی در پاسخگویی به شبهات در مدارس و محافل، قابل توجیه نیست چرا که پاسخگویی به شبهات از اساسی‌ترین مصادیق حفاظت از مذهب است .

وی در ادامه به نامه ۴۷ نهج البلاغه اشاره کرد که در این نامه آمده است : «....أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ...»، افزود: رعایت تقوا و نظم در امور از مواردی است که باید سرلوحه اعمال و مورد توجه همگان خصوصاً جامعه حوزوی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در ادامه به اهمیت جهاد تبیین اشاره و تصریح کرد: با توجه به سخن امام علی(علیه السلام) که فرمودند: «.. و اَللّهَ اللّهَ فـی الجِهاد بِأموالکُم و أنفُسِکُم و ألْسِنَتِکم فـی سبیلِ اللّهِ…؛ خدا را ، خدا را درباره جهاد با اموال و زبان های خویش در راه خدا ..»، باید گفت جهاد زبانی همان جهاد تبیین است؛ همانگونه که حضرت زینب(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام) با ایراد خطبه های کوبنده به جهادتبیین پرداختند و ما باید از آن بزرگواران الگو پذیری داشته باشیم.

وی در ادامه مجهّز بودن به علم روز و زبان هنر را علاوه بر شیوه های سنتی تبلیغ، برای طلاب ضروری دانست و افزود: در این راستا باید از دشمن جلوتر بود و بر او پیشی گرفت و با برنامه و جهاد تبیین و ابزار روز، ناهنجاری‌ها را از بین برد.

استقلال کشور، بزرگ ترین هدیه امام (ره) به ملّت

این مسئول حوزوی با تبریک ایام الله دهه فجر به مقایسه اوضاع کشور قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: در قبل از انقلاب، کار، مسکن، بهداشت و امکانات بسیار اوضاع بدی داشت و اکثریت مردم در وضع اقتصادی خوبی زندگی نمی کردند. گرچه دشمن سعی دارد به گونه ای به جامعه القاء کند که در گذشته اوضاع مردم خوب بوده و همه چیز ارزان بوده است اما باید واقعیّات را شناخت و به دیگران نیز فهماند.

وی با اشاره به اینکه به روی کار آمدن شاه بر اساس کودتا بود و رأی و نظر مردم تأثیری در حکومت نداشت، گفت: شاه در واقع «نوکر بیگانگان» بود و آزادی به معنای واقعی در این کشور وجود نداشته است ولی امام خمینی(ره) با قیام خود، استقلال و آزادی را به ملّت ایران هدیه کرد.

در ادامه این بازدید، مدیر حوزه علمیه خواهران استان در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)، حضور یافت و با آنان گفت‌وگو و در جریان مشکلات و روند آموزشی طلاب قرار گرفت و همکاری و مساعدت خود و معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان را در جهت مرتفع کردن مشکلات و مسائل آموزشی را اعلام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha