جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بیگانگان بعد از پیروزی انقلاب فکر می‌کردند صنعت نفت و دیگر صنایع راهبردی کشور بعد از مدتی متوقف و ایران وادار می‌شود باز به سمت وابستگی سوق پیدا کند، اما افسران خط مقدم مقاومت اقتصادی و پیشرفت نشان دادند که در همه عرصه‌ها می‌توان به استقلال رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری روز گذشته در جریان بازدید از سکوهای دریایی پارس جنوبی، اظهار داشت: افسران جنگ اقتصادی در حالی که جهان در شرایط بحران مصرف سوخت بود، توانستند انرژی لازم و گاز مورد نیاز مصرفی منازل، مراکز تجاری و صنعتی را تامین کنند که نشان از توان بالای دانشی، مدیریتی و مهارتی پرسنل صنعت نفت به ویژه حوزه گاز دارد که موجب شکوه هرچه تمام‌تر نظام ما در فضای ملی و فراملی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: صنعت نفت به ویژه در تامین گاز، چرخه تولید و توزیع حماسه‌ای از دانش و مدیریت در تاریخ صنعت گاز ایران به جا گذاشته‌اند.

وی یادآور شد: حوزه انرژی، چه انرژی هسته‌ای و چه هیدروکربنی یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت برای یک نظام است، چون از مقولات راهبردی است که پیشرفت، رفاه و تمدن یک جغرافیای زیستی و نظام حکومتی مترتب بر آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: مدیریت انرژی یکی از پایه‌های اصلی نظم نوین جهانی چه در شرایط کنونی و چه نظم آینده جهان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انرژی هسته‌ای توسعه چندانی در جغرافیای جهان ندارد، قطعا عرصه انرژی فسیلی و هیدروکربنی نقش مهمی در نظم نوین جهان و مهندسی آن خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه توجه ویژه به صنعت نفت در تمامی منظومه‌های کاری یک توجه بنیادین و راهبردی است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از کشورهایی است که در زمینه داشتن منابع و ذخایر انرژی فسیلی هم نفت و هم گاز دارای شاخص‌های بالای داشتن این نوع ذخایر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: حوزه انرژی فسیلی، نفت و گاز و پتروشیمی و سایر صنایع پایین دستی آن یکی از اموری است که مایه قدرت و اقتدار ایران اسلامی است و از مولفه‌های جدی حضور ایران در شرایط کنونی مهندسی مدیریتی جهان و در آینده نظم نوین جهانی خواهد بود.

وی بیان داشت: دانش و مهارت و فناوری در حوزه ستاد و صف چرخه عملیات چه استکشاف و استهصال و چه انتقال از منابع و چه حوزه پالایش و ذخیره سازی و توزیع و همچنین بومی سازی دانش این منظومه و تولید فناوری و ایجاد و تولید محصولات دانش بنیان مورد نیاز و مرجعیت در حوزه صنعت نفت برای ایران یک برنامه بسیار مهم در ۵۰ سال آینده حوزه نفت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه صنعت نفت یک صنعت عادی نیست، گفت: صنعت نفت، صنعتی راهبردی است که هم در مقاومت ایران در تهاجم‌های گوناگون به ویژه اقتصادی و هم در پیشرفت و آفرینش تمدن نقش مهمی دارد.

وی افزود: یکی از منابع مهم تولید ثروت برای ایران، حوزه صنعت نفت به معنای عام است و رفاه عمومی، مدیریت تولید و ارتقای سطح آن در فضای ملی و از آن طرف تاثیرگذاری در نظام بین المللی چه سیاست و چه اقتصاد تا حد زیادی به صنعت نفت مرتبط است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: از آن جایی که صنعت نفت یکی از منابع مهم تولید ثروت در ایران است، همواره مدنظر بیگانگان بوده و دنبال سلطه بر آن بوده‌اند که سلطه استعمار کشورهای بیگانه بر کشورهای تولید کننده نفت کاملا مشهود است.

وی به خدمت ایران به صنعت نفت جهان اشاره کرد و گفت: ایران نشان داد که یک کشور می‌تواند بدون وابستگی در عرصه دانشی و مدیریتی، خودکفا شود و از آن طرف قدرت بالای تولید پالایشگاهی داشته باشد و ضمن خودکفایی در تامین و نگه داری، در عرصه مدیریت دیپلماسی اقتصادی و بازرگانی این انرژی نیز مستقل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: ایران نشان‌داد می‌توان از اسارت سرمایه داری اقتصاد انرژی، آزاد و مستقل شد و ثروت یک مملکت از آن مردم آن مملکت باشد، که ایران با انقلاب شکوهمند خود این را نشان داد.

وی یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها چه نفت و چه گاز، هم دانش، هم مدیریت و هم مهندسین و کارکنان بومی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: در کشورهای همسایه، بیگانگان بر دانش و مدیریت ارشد صنعت نفت، مهندسین و کارکنان در صنایع پایین و بالادستی سایه افکنده‌اند، اما در ایران اسلامی فرزندان این مملکت پرچمدار استقلال دانشی و مدیریتی در منظومه صنعت نفت هستند و این از آثار و برکات انقلاب اسلامی است که یکی از آثار آن استقلال سیاسی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: شما افسران خط مقدم مقاومت اقتصادی و پیشرفت نشان دادید در همه عرصه‌ها می‌توان به استقلال رسید و الان صنعت نفت ما این چنین مستقل است و در فضای جهانی نقش آفرینی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: بیگانگان بعد از پیروزی انقلاب فکر می‌کردند صنعت نفت و دیگر صنایع راهبردی کشور بعد از مدتی متوقف و ایران وادار می‌شود باز به سمت وابستگی سوق پیدا کند، اما شما افسران خط مقدم مقاومت اقتصادی و پیشرفت نشان دادید که در همه عرصه‌ها می‌توان به استقلال رسید.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه انرژی فسیلی و هسته‌ای نقش حیاتی برای کشور دارد، افزود: استان بوشهر ۷۵ درصد از گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند و در تامین مواد اولیه بنزین و پتروشیمی نیز نقش بزرگی دارد و تا ۹۵ درصد نفت ایران از بوشهر صادر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: وزارت نفت الان بیش از ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که با برنامه ریزی تا دو سال آینده به یک میلیارد مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین ما در جایگاه ملی شرایط خوبی داریم و در اُپک هم نقش مهمی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در زمینه الگوی مصرف باید مدیریت اصلاحی داشته باشیم، برخی از مواقع مصرف گاز در کشور با تولید مساوی است که بسیار نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز کرد: همگان با اصلاح الگو و مدیریت بهینه مصرف موجب اقتدار بیشتر ایران اسلامی و خدمات بیشتر به خود مردم خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha