جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: امام خمینی(ره) تمامی سختی‌ها را متحمل شدند تا احترام مردم ایران دستخوش هوس‌های آمریکایی‌ها نشود، ما برای این‌ها انقلاب کردیم.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) شهر الوند، اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده، ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ولیّ شما فقط خداست که شما را از تاریکی به سمت نور هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید از من اطاعت کنید، از رسول من نیز اطاعت کنید، از آن‌هایی که پس از پیغمبر(ص) به معرفی آن حضرت پرداخته و مسئولیت شما را بر عهده گرفتند نیز اطاعت کنید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اینکه خداوند فرموده ما را از تاریکی و ظلمت به سوی نور هدایت می‌کند، منظور از ظلمت چیست؟ شریک قائل شدن برای خدا ظلم است، چرا که ولایت خدا و پیغمبر (ص) آمده‌اند تا ما را از شرک به سمت توحید و معرفت خدا هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همچنین ستم کردن به دیگران نیز ظلم است و مجازاتی سنگین دارد، خداوند فرموده، شما را از تاریکی‌های شرک، ستم، حرام‌خواری، عبادت غیر خدا و هر بدی دیگر نجات می‌دهم و به سمت نور می‌برم، نور به معنای ایمان، صداقت، وحدت توحیدی و محبت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به خدا ایمان نیاورد و کافر باشد، چنین کسی هم صاحب ولی است، طاغوت ولیّ آن‌هاست، طاغوتیان پیروان خود را از صداقت، خوبی، تقوا و انسانیت به سمت تاریکی‌ها و بدی‌ها می‌برند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) آمدند به ارتش و به فرماندهان نظامی فرمودند، ای اُمرا و فرماندهان ارتش، شما نمی‌خواهید خودتان آقای خودتان باشید؟ خداوند می‌فرماید من نمی‌خواهم کافران بر مسلمانان مسلط باشند، بنابراین ما باید عزت، استقلال و احترام خود را حفظ کنیم، ما انقلاب کردیم که احترام ما محفوظ بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: وقتی قانون کاپیتولاسیون تصویب شد، فریاد امام(ره) بلند شد و انقلاب شروع شد، قانون کاپیتولاسیون می‌گفت اگر یک آمریکایی در ایران هر کار خلافی مرتکب شود، دادگاه ایران و دستگاه قضایی ما حق ندارد او را دستگیر و محاکمه کند، او باید به کشور خود برگردد تا در کشور خود محاکمه شود.

وی عنوان کرد: این قانون توهین و تحقیر ملت ایران بود، امام خمینی (ره) فرمودند، این قانون توحش است، قانون جنگل است و ما نمی‌گذاریم به مردم ما بی‌حرمتی شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام راحل علیه این قانون سخنرانی کردند و مراجع قیام کردند، نامه نوشتند و توضیح دادند که حضرت امام(ره) یک مجتهد برجسته است و لذا در نهایت رژیم، امام خمینی (ره) را زندانی و سپس تبعید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همه این مرارت‌ها را کشید تا احترام مردم ایران دستخوش هوس‌های آمریکایی‌ها نشود، ما برای این‌ها انقلاب کردیم، خداوند در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید آن‌هایی که می‌گویند آفریدگار و ولیّ ما، فقط خداست و پای این حرفشان می‌ایستند و صبوری می‌کنند، زندان، شکنجه و هر سختی را برای رضای خدا تحمل می‌کنند.

وی تأکید کرد: در ادامه این آیه خداوند می‌فرماید وقتی این آدم‌ها گفتند ولیّ ما خداست و پای حرفشان ایستادند، فرشتگان بر دل آن‌ها نازل می‌شوند و به آن‌ها می‌گویند نترسید، نگران و محزون نباشید، بر شما بشارت باد آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: همان گونه که فرشتگان بر برخی دل‌ها نازل می‌شوند، شیاطین نیز بر برخی دل‌ها نازل می‌شوند، وقتی شیاطین بر دل کسی نازل شوند، شیطنت، دروغ، نفاق و تکبر را القا می‌کنند، شیاطین بر دل هر دروغگوی گناهکاری نازل می‌شوند.

وی عنوان کرد: اکنون چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شده است، در ابتدای پیروزی انقلاب جنگ ۸ ساله به ما تحمیل شد، بسیاری از فتنه‌ها را در مناطق مختلف کشور ایجاد کردند تا بتوانند کشور ما را تجزیه کنند و خاک ما را تصرف کنند، اما به لطف و عنایت خدا و به ‌خاطر حضور رزمندگان، بسیجی‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی نتوانستند حتی یک سانتی‌متر از خاک ما را بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha