جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ڈاکٹر علی عباسی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی، دشمن را در محاسباتش ناتوان از شناخت جایگاه شهادت دانست و تأکید کرد: در قضایای اخیر که دشمن، هرگز تصور نمی‌کرد این انقلاب با خون جوانان برومندی همچون شهید آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان، همچنان استوار و شکوهمند بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، در دیدار با جمعی از خانواده معظم شهدا، اظهار کرد: ماه رجب از نعمت‌های بزرگ الهی و توفیقی برای نزدیکی بیشتر به خداست. سه ماه رجب، شعبان و رمضان، خصوصیاتی دارند که آن‌ها را از سایر ایام متمایز می‌سازد لذا باید تلاش کنیم از همه لحظه‌های این ماه‌های مبارک بهره‌مند شویم.

وی، امیرالمؤمنین (ع) را نمونه یک انسان آرمانی در اسلام خواند و افزود: امام علی(ع)، نسخه کامل از کمالات و فضایلی است که می‌توان در یک انسان مشاهده کرد. برخی از این کمالات خدادادی و برخی دیگر اکتسابی است که ما نیز باید بکوشیم در مسیر این کمالات و فضائل قدم برداریم و از آن حضرت پیروی کنیم.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: حضرت علی(ع) در همه میدان‌های سختی که بسیاری از مدعیان در آن لغزیدند و عقب نشستند، کمترین سستی از خود نشان نداد و چهره‌ای بی‌نظیر و بی‌نقص از خویش به جای گذاشت که اگر به شهادت ختم نمی‌شد، حقیقتا ناقص می‌ماند. شهادت فضیلتی است که حیف است برخی به آن دست نیابند.

وی با اشاره به جایگاه و فضیلت شهادت در قرآن کریم و روایات، یادآور شد: شهادت وفای به عهد و پیمان الهی می‌باشد و جایگاه بی‌نظیری است که بندگان خاص خدا به آن نائل می‌گردند. در روایتی از پیامبر اکرم(ص)، نقل شده است که بالاتر از هر نیکی می‌توان تصور کرد، مگر شهادت در راه خدا که آرمانی‌ترین و کامل‌ترین فضیلت است و اگر کسی به آن دست یافت، حیاتی ویژه می‌یابد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، انقلاب اسلامی را هدیه‌ای الهی خواند که بهای آن با خون شهدا پرداخت شده است و عنوان کرد: گاهی برخی تصور می‌کنند به راحتی می‌توان این بنای مستحکم و درخت تنومندی که با چنین خون‌های پاکی آبیاری شده است را ریشه‌کن نمایند؛ اما مشاهده کردیم از دوران دفاع مقدس تا مبارزه با توطئه جریان‌های تکفیری در منطقه، شجاعت و فداکاری شهدا و خون پاک آنان چگونه فتنه و خیال دشمنان انقلاب را باطل کرد.

رئیس جامعةالمصطفی، دشمن را در محاسباتش ناتوان از شناخت جایگاه شهادت دانست و تأکید کرد: در قضایای اخیر که دشمن در صحنه‌ جنگ روانی، از امکانات و ابزارهایی استفاده کرد که می‌تواند بسیاری از کشورها را در عرض چند روز سرنگون سازد، هرگز تصور نمی‌کرد این انقلاب با خون جوانان برومندی همچون شهید آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان، همچنان استوار و شکوهمند بایستد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، جامعةالمصطفی را حامل یک مأموریت بین‌المللی فرهنگی برای رساندن این آرمان‌های الهی و انسانی در جهان خواند و تصریح کرد: حضور در جامعةالمصطفی، یک فرصت الهی برای خدمت است. قطعاً المصطفی یکی از بهترین جایگاه‌ها برای رساندن این پیام الهی است و توفیقی به ما عنایت شده که از این خون‌های پاک صیانت و حراست کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha