یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اعتکاف

حوزه / معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با توجه به تقارن اعتکاف و دهه فجر از اعزام مبلّغین مدارس علمیه خواهران هرمزگان  به مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف استان خبر داد.

راضیه سلطان عباسی ندوشن معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت بسیار خوبی است برای خود سازی و عروج معنوی که همه ساله در ماه رجب و ایام البیض عده‌ای از اقشار مختلف به‌ویژه جوانان در مراسم پر فیض اعتکاف شرکت می‌کنند و از برنامه‌های معنوی این سنت حسنه استفاده می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌کنندگان در اعتکاف را جوانان تشکیل می‌دادند، جوانانی که هم اکنون هدف تهاجمات فرهنگی دشمن هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با اشاره به اینکه مبلغین مدارس علمیه استان هرمزگان برنامه‌های متنوعی را برای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم معنوی داشتند، تصریح کرد: تبیین معارف اسلامی همچون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین (ع) و صحیح خوانی قرائت نماز و قرآن، پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای معتکفین، مشاوره و برگزاری حلقه‌های معرفت از جمله فعالیت‌های مبلغان اعزامی در ایام اعتکاف در مساجد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر مبلغ مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان به مراسم معنوی اعتکاف امسال اعزام شدند، خاطرنشان کرد: مبلغین اعزامی وظیفه برگزاری نشست‌های معرفتی، اخلاقی، قرآنی و تقویت فضای معنوی حاکم بر مکان برگزاری اعتکاف را نیز بر عهده داشتند.

عباسی ندوشن تاکید کرد: اعتکاف امسال با یاری خداوند و عنایت اهل بیت(ع)، حضور حداکثری جوانان و نوجوانان و تقارن آن با دهه فجر با شور خاصی همراه بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های مدارس علمیه آموزش مبلغین از طریق برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی بود، افزود: مدارس علمیه استان، دوره‌ها و کارگاه‌های مختلفی را برای اعزام مبلغین به اعتکاف با عناوین احکام، سواد رسانه‌ای، مسئله شناسی زن و خانواده و روش سخنرانی دینی و غیره برگزار کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha