چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اعتکاف  دختران نوجوانان به همت مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد برگزار شد

حوزه / مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، از برگزاری اعتکاف ویژه دختران نوجوان در مسجد امام رضا (ع) یزد به همت مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) و سازمان تبلیغات یزد خبر داد.

اقدس السادات دهقان منشادی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ برنامه اعتکاف را برای دختران دانش آموز دبیرستان دوره اول و دوم برگزار کردیم و تنها در مواردی که به دلیل شیوع کرونا برگزاری اعتکاف ممنوع اعلام شده بود، این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱۵ دانش‌اموز در این برنامه معنوی شرکت کردند، گفت: ۲۵ نفر از طلاب آموزش دیده نیز در جمع دانش آموزان حضور داشتند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) افزود: در این مراسم سعی بر این بود که اکثر فعالیت‌ها از طرف طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد برگزار شود، که یکی از این برنامه‌ها برگزاری روزانه ۸ حلقه صالحین در رده‌های سنی مختلف توسط طلاب آموزش دیده بود.

وی یادآور شد: قبل از اجرای برنامه اعتکاف، گروهی از طلاب پایه‌های بالا مدرسه علمیه انتخاب و به آن‌ها آموزش‌های لازم در مورد آداب و رفتار متناسب با رده سنی نوجوان داده شد، تا جهت ارتباط با دانش آموزان معتکف آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) یزد، اظهار کرد: طلاب آموزش دیده با برگزاری حلقه‌های صالحین و معرفتی، تاثیرات بسیار خوبی بر معتکفین نوجوان داشته‌اند و برطرف شدن شبهات، اُنس و الفت گرفتن با طلاب و مثبت شدن نگرش دختران دانش آموز نسبت به نظام و خدمتگزاران نظام از جمله آثار این نشست‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایجاد علاقه دانش آموزان به طلاب خواهر و برقراری رابطه دوستی بین آنها و گفت‌وگو و تبیین برنامه‌ها و اهداف طلبگی در این نشست‌ها، منجر به علاقه مندی دانش آموزان برای ورود به حوزه علمیه و طلبگی می‌شود که دلیل این امر را عنایت ویژه صاحب الزمان(عج) به این قشر می‌دانیم و از این جهت تمام تلاش خودمان را برای برگزاری برنامه اعتکاف برای نوجوانان قرار داده‌ایم.

دهقان منشادی، با اشاره به اینکه غذای معتکفین در این مسجد با توجه به گروه سنی شرکت کنندگان نسبت به مکان‌های دیگر متفاوت بود، افزود: سعی بر این بود که غذاهای مورد علاقه نوجوانان تهیه شود البته با ذکر این نکته که از حالت اعتکاف و فضای معنوی آن خارج نشود.

وی در بیان برنامه‌های اجرا شده در این آیین مذهبی و معنوی گفت: سخنرانی در باب فضایل حضرت علی (ع)، برپایی محفل انس با قرآن با محوریت سوره مبارکه «یس»، برگزاری حلقه معرفت با موضوع امام زمان (عج) و جشن ولادت امیر مومنان(ع) با حضور و توسل به پرچم حرم حضرت امیر(ع) از جمله برنامه‌های روز اول اعتکاف بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، نشست با یکی از طلاب متحول شده تحت عنوان از «لاک جیغ تا خدا»، برپایی محفل قرآنی با محوریت سوره «حدید»، برگزاری حلقه صالحین با موضوع «جایگاه زن در اسلام و غرب» و همچنین به مناسبت همزمانی اعتکاف با دهه فجر انقلاب اسلامی، پرده خوانی انقلاب را از برنامه‌های انجام شده در روز دوم اعتکاف اعلام کرد و گفت: در روز دوم، پرچم مطهر حرم امام حسین(ع) نیز در این روز مهمان معتکفین این مسجد بود.

وی برگزاری اعمال ام داوود را علاوه بر اعمال معنوی دیگر، از برنامه‌های روز سوم عنوان کرد و گفت: برپایی نماز شب، به صورت دسته جمعی و هماهنگ با حضور معتکفین در این شب‌ها به خوبی برپا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha