جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: آن روز امپراطوری رسانه‌ای دست یزید بود و هر کسی که منبر می‌رفت و صحبت می‌کرد زیر نظر یزید بود، ولی حضرت زینب(س) در جنگ نابرابر رسانه‌ای با صبر، استقامت و ایستادگی موفق شدند روایت اول واقعه کربلا را بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر صبح امروز در جمع طلاب مجری برگزار کننده اعتکاف بانوان بوشهر، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در برگزاری اعتکاف و با تسلیت سالگرد وفات حضرت زینب کبری(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) با جهاد تبیین خود در مواجه با مشکلات درس بزرگی به ما دادند.

وی افزود: جهاد حضرت زینب(س) نشان می‌دهد انسان‌هایی که در راه حق قدم برمی‌دارند، می‌توانند با استقامت، صبر، تدبیر و درایت بر امپراطوری رسانه فایق آیند و موفق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: آن روز امپراطوری رسانه‌ای دست یزید بود و هر کسی که منبر می‌رفت و صحبت می‌کرد زیر نظر یزید بود، چون رسانه آن زمان منبر بود و یزید با همه امکانات آنها را تامین می‌کرد، ولی حضرت زینب(س) در جنگ نابرابر رسانه‌ای با صبر، استقامت و ایستادگی موفق شدند روایت اول واقعه کربلا را بازگو کنند.

مدیر حوزه علمیه حوزه خواهران استان بوشهر با اشاره به اینکه دشمن آن زمان از نظر رسانه‌ای آنچنان قدرت داشت که شخصیتی مانند امیرالمومنین(ع) که نفر اول جهان اسلام و پیشرو در شناخت اسلام بودند را به عنوان کسی که مسلمان نیست یا ضعیف الایمان است معرفی می‌کردند، یادآور شد: در این جنگ نابرابر رسانه‌ای حضرت زینب(س) با هدایت‌های امام سجاد(ع) واقعه کربلا و عاشورا را به گونه‌ای معرفی کردند که دشمن نتواند تحریف کند.

وی با بیان اینکه دستگاه بنی امیه، به دنبال تحریف کربلا بود و حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان را خارجی و از دین خارج شده معرفی می‌کردند، اظهار کرد: اسرای کربلا به پرجم داری حضرت زینب(س) به امر امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) توانستند روایت حادثه کربلا را در ذهن‌های مردم به عنوان روایت اول معرفی و تبیین کنند که همین امر باعث شد تا در مجلس یزید در شام خیلی از افراد رفتار یزید را تحمل نکنند و به او اعتراض کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با انتقاد از ناامیدی عده‌ای از افراد در عرصه کارهای فرهنگی و تبیین مسائل، خاطرنشان کرد: وجود حضرت زینب(س) به عنوان یک بانو، به تنهایی توانستند با ایمان و استقامت بالا، کاروان را به سمت کوفه و شام هدایت کنند و در آن جنگ نابرابر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن را نقش برآب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha