شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: استعمارگران در کشور ما به دنبال بی‌حجابی بودند، اما انقلاب اسلامی، توطئه‌ جهان غرب را افشا کرد و زنان این سرزمین با بازگشت به هویت ایرانی و اسلامی و مقاومت و حضور در عرصه‌های علمی و جهانی در برابر تهاجم پیچیده غرب پیروز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در همایش دختران فاطمی و زینبی، اظهار داشت: زن در جامعه نقش بسیار مهم و موثری دارد و هیچگاه از جامعه حذف نمی‌شوند که نمونه آن را می‌توان در موضوع تولد حضرت عیسی(ع) لمس کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: در نظام اسلامی زن دارای محوریت بنیادین است و مادر محور تمامی خیرات و اساس می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: در یک خانه اگر زن مسلمان وجود نداشته باشد، آن خانه دچار آشوب، اضطراب و چالش جدی می‌شود، لذا مقام زن در اسلام مقام فوق‌العاده‌ای است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زن بخش مهمی از جغرافیای بشری است، گفت: نگاه غرب به زن یک نگاه ابزاری است و به عنوان عنصری برای فروش کالای مصرفی و تبلیغ کالا، جسمی و جنسی به آن نگاه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای غرب نگاه به شخصیت اخلاقی، علمی و فرهیختگی زن وجود ندارد، بلکه این نگاه رواج دارد که زن چه خدماتی می‌تواند به جامعه دهد و جامعه چقدر می‌تواند از آن بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه حجاب حافظ اندیشه زن است، عنوان کرد: استعمارگران در کشور ما به دنبال بی‌حجابی بودند، اما انقلاب اسلامی، توطئه‌ جهان غرب را افشا کرد و زنان این سرزمین با بازگشت به هویت ایرانی و اسلامی و مقاومت و حضور در عرصه‌های علمی و جهانی در برابر تهاجم پیچیده غرب پیروز شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: زنان این سرزمین با حضور خود در صحنه‌های مختلف، به الگویی برای جهان تبدیل شدند و با حفظ الهی حریم زن و بصیرت بر تهاجم غرب غلبه نموده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: زنان و مردان بزرگ این استان از دیرباز در برابر استعمارگران و قشون کشی انگلیسی‌ها ایستادند و آن‌ها را شکست دادند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha