پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجلیل رئیس سازمان بسیج اساتید  و طلاب کشور از خانم برقعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی و مسئولان سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اهدای لوح از تلاش‌های ارزشمند و خالصانه مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و بانو گل‌گیری قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با ایام الله دهه فجر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در حاشیه شورای معاونان و مدیران جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر این مؤسسه علمی حوزوی دیدار کرد.

بزرگترین مأموریت اساتید و طلاب بسیجی، جهاد فرهنگی است

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در این دیدار ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و ایام الله دهه فجر، یاد و خاطره قریب ۴ هزار روحانی شهید و ۶ طلبه شهید امنیت کشور را گرامی داشت و در ادامه عنوان کرد: چشم انداز ما در سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون همین روایت امام صادق علیه‌السلام است که فرمودند: «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ؛ علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می‌گیرند».

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با اشاره به نقش هدایتی و صیانتی بسیج اساتید و طلاب در جامعه، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که بسیج اساتید حوزه علمیه خواهران، امام جامعه زنان است و نقش هدایتگری را در جامعه دارد و در نقش صیانی نیز، اساتید بسیجی می توانند در بحث محتوا تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه بزرگترین مأموریت شما اساتید و طلاب بیسجی، جهاد فرهنگی است، عنوان کرد: ما شبیه مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را در کشور نداریم و این مجموعه علمی و نورانی می‌تواند خلأهای فکری و نیازهای جامعه به مباحث معرفتی، دینی و اخلاقی را پاسخ دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ادامه با بیان اینکه عده ای تلاش می‌کنند که حرف امام جامعه شنیده نشود، تصریح کرد: حق امام جامعه این است که سخنانشان شنیده شود و رسالت ما این است که حرف امام جامعه را به اقشار مختلف جامعه انتقال دهیم و اگر بتوانیم اطاعت از امام را در جامعه نهادینه کنیم، قدم بزرگی در جامعه برداشتیم.

ثمرات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نتیجه فعالیت اساتید بسیجی و انقلابی است

خانم سیده زهره برقعی در این دیدار، ضمن خیرمقدم به میهمانان، به جایگاه ویژه بسیج اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج اساتید حوزه‌های علمیه خواهران تا کنون فعالیت‌های قابل توجهی داشته اند و به صورت جهادی وارد میدان شدند، گرچه تا کنون عنایت‌های ویژه ای به بسیج اساتید و طلاب شده، اما نیاز است مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار امیدواری کرد زحمات و تلاش‌های ارزشمند اساتید و طلاب در کارگروه‌های تعریف شده مورد بهره برداری قرار بگیرد و شاهد بازخورد اجتماعی این فعالیت‌ها در جامعه باشیم.

در این نشست، خانم طاهره حیدری مجد مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در طول دو سال گذشته، تصریح کرد: در طول دو سال گذشته که این مأموریت تعریف شد، همه بخش ها نهایت همکاری و حمایت را داشتند.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اساتید بسیجی اتاق فکر ما هستند، تأکید کرد: ثمرات جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه خواهران نتیجه فعالیت اساتید بسیجی و انقلابی است.

استاد حیدری مجد با بیان اینکه تلاش ما این است که منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اجرایی شود، گفت: اساتید می توانند در مباحث بصیرتی و شناختی نسبت به مباحث اصلی انقلاب اسلامی و دغدغه‌های رهبری فعالیت کنند تا مجموعه را با حداقل امکانات پیش ببرند.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی و مسئولان سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اهدای لوح از تلاش‌های ارزشمند و خالصانه سرکار خانم برقعی و بانو مجتهده گل گیری در بسیج اساتید و نخبگان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه خواهران قدردانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha