جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه گناوه

امام جمعه گناوه گفت: نونهالان و نوجوانان امانات الهی و بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه صبح امروز در آیین جشن بهار بندگی (تکلیف) دختران دانش آموز مدارس گناوه، اظهار داشت: از همزمانی جشن معنوی تکلیف دختران دانش آموز با روزهای خجسته دهه مبارک فجر که مزین به یاد و نام شهدا و خاطرات غرورآفرین ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی است، خرسند هستیم.

امام جمعه گناوه افزود: جشن تکلیف یکی از زیباترین و ماندگارترین خاطرات برای دخترانی است که به بلوغ می‌رسند و امسال زیبایی این جشن با حضور دخترانی از سراسر کشور و برگزاری جشن تکلیف در حضور رهبر معظم انقلاب بیشتر شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن تکلیف در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدام‌های ارزشمند برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی است، گفت: برگزاری این جشن برای نوجوانان آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن آنها در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: نونهالان و نوجوانان امانات الهی و بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند و همه به ویژه خانواده ها باید در امانتداری از آنها کوتاهی نکنیم.

وی تصریح کرد: والدین برای در امان ماندن فرزندان خود از آسیب‌های اجتماعی و سعادت در زندگی آنها، نسبت به تربیت و پرورش و آشنا کردن آنها با معارف و تربیت دینی تلاش مضاعفی داشته باشند.

امام جمعه گناوه بیان داشت: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی به ویژه نماز در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و ارتباط مهم خانه، مدرسه و مسجد را فراموش نکنند و مدنظر داشته باشند.

وی در پایان از برگزار کنندگان و دست اندر کاران این برنامه معنوی تقدیر کرد.

در این مراسم سرود همگانی جشن فرشته‌ها توسط دانش آموزان با شور و شوق خاصی اجرا شد و جلوه‌ای زیبا به این آیین معنوی داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha