چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/  جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی

حوزه/ استاندار آذربایجان‌غربی اعلام کرد: مستاجرانی که واحد مسکونی آنان در زلزله⁩ خوی دچار آسیب شده و نیازمند احداث مجدد یا تعمیر است، می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد مسکن، به اداره راه و شهرسازی مراجعه و برای بهره مندی از مزایای ویژه طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده خوی با اشاره به اقدامات دولت پس از زلزله مهر ماه این شهرستان، اظهار کرد: دولت با یک اقدام جهادی توانست پیشرفت ۷۰ درصدی را در نوسازی و بازسازی یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی و چهار هزار و ۲۰۰ واحد تعمیری به ثبت برساند که در نوع خود کم نظیر است.

وی با بیان اینکه تمامی مصوبات برای بازسازی و نوسازی زلزله مهرماه خوی اجرایی شده است، ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها، پیگیری برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات کار آسانی نبود که این روند باید برای بازسازی مناطق زلزله زده بهمن ماه نیز دنبال می شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های انجام شده، ۲ هزار ۱۰۰ واحد خسارت دیده باید مجددا احداث شوند، افزود: تقریبا سه چهارم این واحدها مربوط به منازل واقع در روستاها و مابقی شهری هستند.

وی به استقرار حدود ۴۰ هزار نفر در کمپ‌های استقرار موقت خوی اشاره کرد و گفت: استقرار طولانی مدت در این کمپ‌ها می‌تواند حادثه آفرین باشد در همین راستا نیز باید با آغاز هرچه سریعتر نوسازی و بازسازی، شرایط زندگی مردم به حالت عادی باز گردد.

معتمدیان همچنین به ضرورت تسریع در مدت زمان اعطای پروانه ساخت به واحدهای احداثی در مناطق زلزله زده تاکید کرد و یادآور شد: در بحث اعطای پروانه نهادهای متولی باید در روزهای تعطیل نیز فعال باشند و در ۲۴ ساعت برای هر واحد روستایی پروانه لازم را صادر کنند.

وی بر استفاده از اصول مهندسی تخصصی و مصالح ساختمانی با کیفیت در بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی خبر خوبی به مستاجران مناطق زلزله نیز داد و گفت: مستاجرانی که واحد مسکونی آنان در زلزله⁩ خوی دچار آسیب شده و نیازمند احداث مجدد یا تعمیر است، می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد مسکن، به اداره راه و شهرسازی مراجعه و برای بهره مندی از مزایای ویژه طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha