دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ فعالیت های فرهنگی و جهادی طلاب در مناطق زلزله زده خوی

حوزه/ دشمنان قسم خورده ایران عزیز که از هر فرصتی برای تاختن به کشور استفاده می کنند با وقوع زلزله خوی با استفاده از تصاویر غیرمرتبط و شایعه سازی ها، سعی کردند خدمات نظام را به حاشیه ببرند، اما همان ها در زلزله ترکیه از اردوغان یک قهرمان ساختند!.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حدود ۱۲ روز از زلزله خوی می گذرد و در این مدت طلاب، بسیجی ها، حزب اللهی ها، دولت، مسئولین و عموم مردم ایران هر چه در توان داشتند به مردم خوی کمک کردند تا از آلام و دردهایشان بکاهند، اما در این میان دو اتاق فکر در خارج از کشور با همراهی عده ای جاهل و یا خائن به مردم در داخل کشور به دنبال بهره برداری های کثیف سیاسی از این زلزله بودند.

اتاق فکری در جمهوری آذربایجان و ترکیه تشکیل شد و سعی کردند خدمات نظام و مردم به زلزله زده های خوی را زیر سوال ببرند و چشم خود را بر تمامی خدمات نظام و مردم که از روز اول به زلزله زده های خوی صورت گرفت بستند و شروع به لجن پراکنی علیه مردم کردند تا درد، استرس، فشار روحی و ورانی را بر زلزله زده ها تحمیل کنند.

شبکه های تلویزیونی دولتی و خبرگزاری های جمهوری باکو تلاش داشت دروغ های آشکار را به مخاطبین خود القا کند و در ایران نیز جریان پان ترک ها که در ضربه زدن به مردم و تلاش برای نابودی آرمان های ایران اسلامی سابقه درخشانی دارند، با نشر تصاویر کودکان سوری، افغانی و عکس های مربوط به بحران های دیگر کشورها و یا احیانا برخی کاستی های زلزله خوی و همچنین نشر دروغ درخواست ترکیه برای کمک به زلزله زده های خوی و عدم قبول ایران در فضای رسانه ای و مجازی، تلاش کردند خدمات نظام و مردم ایران را زیر سوال ببرند و روحیه مردم مقاوم خوی را تضعیف کنند که نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه در این راه با بصیرت مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران با شکست قطعی مواجه شدند.

اتاق دیگری در انگلیس با رهبری رسانه های انگلیسی، سعودی و آمریکایی راه افتاد و در ایران نیز برخی چهره های مشهور هنری و ورزشی که در موارد مختلف ثابت کرده اند، عموما نظریاتشان با تکیه بر عدم علم و آگاهی و نداشتن سواد رسانه ای و سیاسی است با آن ها همراه شدند و هر چه شبکه های معاند آن سوی مرز دستورد می دادند، این ها در ایران منتشر می کردند که به کرات دیدیم تصاویر بحران ها در کشورهای دیگر را به جای زلزله زده های خوی به مردم معرفی می کردند.

برخی از این چهره های مشهور در صفحات مجازی خودشان می نوشتند چرا موکب ها و هیئات مذهبی را به خوی نمی برید؟. و حال آن که اکنون در خوی حدود ۲۰ موکب از نقاط مختلف کشور در مناطق زلزله زده حضور دارند که به طور متوسط روزانه ۴۰ هزار پرس غذای گرم به دست مردم زلزله زده خوی می دهند.

همین اتاق فکر ضد ایرانی خارج نشین و بازوان آن ها در ایران وقتی زلزله در ترکیه رخ داد که حقیقتا همه را ناراحت و محزون کرد، سعی کردند از اردوغان که مورد حمایت کامل نظام اَمپِریالیسم و لیبرالیسم قرار دارد یک قهرمان تاریخی بسازند، در حالی که به دلیل ضعف دولت ترکیه در زلزله اخیر، هر روز در این کشور هزاران نفر جان خود را از دست می دهند.

با وجود اینکه امدادرسانی‌های دولت اردوغان به زلزله‌زدگان بی‌اشکال هم نبود، رسانه‌های مطرح جهان اما سعی کردند با انتشار اخبار واقعی، هشداردهنده و البته امیدآفرین جلوی ترس بیشتر مردم و شایعات را بگیرند. بی‌بی‌سی فارسی همین خط خبری را در پیش گرفت اما همین رسانه در زلزله خوی کاملا برعکس این رفتار را داشت و دائم دنبال شایعه‌پراکنی و عصبانی‌کردن مردم بود.

سلبریتی‌ها و چهره‌های مطرح ترکیه هم نه تنها خودشان پمپاژ ناامیدی نکردند، حتی از مردم خواستند تا از انتشار اخبار نادرست و شایعه پرهیز کنند. چیزی که کاملا برخلاف رویه برخی از سلبریتی‌ها در ایران است.

اما در این سوی میدان جریان پان ترک ها که دشمنی خود با غیر جریان عثمانی علنی کرده اند، به دنبال معرفی چهره ای قهرمان از اردوغان هستند و البته از کشته شدن عده ای در این زلزله خوشحال نیز هستند چرا که معتقدند این کشته ها ترک نیستند و از اقوام کرد، ترکمن، زازا، عرب و علوی هستند.

اما باز هم هزاران گل به جمال جوانان ایران اسلامی عزیز که بدون توجه به ماشین لجن پراکنی دشمنان ایران در زلزله خوی، کاری کردند کارستان که همه انگشت به دهان ماندند و در این حضور فوق العاده و چشم گیر دهه هشتادی ها برای کمک به زلزله زده ها جالب توجه بود و همان گونه که بزرگی گفت؛ دهه چهلی ها که امید امام برای انقلاب بودند به پشت دیوار بصره رسیده بودند و دهه هشتادی ها به پشت دیوار اسرائیل و همین دلیل برای دشمنی غرب با دهه هشتادی ها کافی است.

مهدی شاهی زاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha