جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دهشیری

حوزه/مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام از ارسال یکصد دستگاه بخاری برقی به هموطنان زلزله زده شهرستان خوی خبرداد.

منوچهر دهشیری مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: خدارا شاکریم که یک بار دیگر خیرین بزرگوار به موسسه دارالاکرام شعبه قم ماموریت دادند تا تعداد یکصد دستگاه بخاری برقی به ارزش یک ونیم میلیارد ریال برای زلزله زدگان شهرستان خوی تهیه و ارسال کنند.

وی افزود: این موسسه مردم نهاد در جهت کمک و ساماندهی به دانش آموزان نخبه و مستعد تحصیلی که در خطرترک تحصیل یا بازمانده از تحصیل هستند تشکیل شده است.

دهشیری افزود: این موسسه که مزین به نام حضرت ابوالفضل علیه السلام می باشد با سابقه ۹ ساله خود بیش از ۶۷۰ دانش آموز و ۲۲ دانشجو را تحت حمایت خود درآورده و ۱۱۷ دانش آموز هم با بهره مندی از خدمات موسسه فارغ‌التحصیل و توانمند شده اند.

وی تصریح کرد: «کرامت انسانی» یکی از مسائل مهمی است که در این مجموعه خیریه مورد توجه است و آنچه برای ما و خیرین اولویت دارد توجه به کرامت انسانی دانش آموزان است. چون دانش آموزان مورد حمایت تحصیلی بوده و بر اساس زحمتی که در علم آموزی می کشند و پیشرفت های علمی از حمایت مادی و معنوی بیشتری برخوردار می شوند.

دهشیری با بیان اینکه ما باتوزیع صدقات مخالف هستیم، تأکید کرد: هدف ما توانمندسازی کودکان و مادران است تا بتوانیم آنها را از چرخه فقر خارج کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه توانمندسازی و اشتغال‌زایی یکی از سیاست های مؤسسه خیریه دارالاکرام می‌باشد، تمام سعی و تلاش خود را برای اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار بکار گرفته ایم بطوریکه در شش ماهه امسال بیش از ۱۰۰ نفر از مادران در کارگاه خیاطی که با ۱۳ دستگاه چرخ توسط یکی از مادران خودسرپرست اداره می‌شود، آموزش دیده و مشغول به کار هستند.

دهشیری گفت: دارالاکرام یک سازمان مردم نهاد غیردولتی است که از وزارت کشور مجوز گرفته و منابع مالی این موسسه از طریق خیرین دریافت و به صورت شفاف گزارش داده می‌شود. ما افتخار می‌کنیم با کمک ۱۶۰ نفر همیار در بخش مددکاری آموزشی، درمانی و فرهنگی به صورت رایگان به دانش آموزان و خانواده آنها خدمات ارائه می شود.

وی در پایان با قدردانی از همیاران و بانیان گفت: به اطلاع می‌رساند این موسسه آمادگی دارد تمام دانش آموزان مستعد تحصیلی و فاقد سرپرست موثر استان قم که درخطر ترک تحصیل هستند را پذیرش کند. لذا، جهت معرفی دانش آموز و حمایت از تحصیل آنان به سایت دارالاکرام شعبه قم و نرم افزار به (مهربانی) مراجعه فرمایید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha