دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اسماعیلی

حوزه/ نائب رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شناخت صحیح مؤلفه های جنگ شناختی، لازمه موفقیت در جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر رفیع الدین اسماعیلی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دوره توانمندسازی "والفجر"ویژه طلاب بسیجی برای اعزام در بحث جهاد تبیین که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران در حال برگزاری است، با اشاره به این که در جنگ روایت ها باید بتوانیم از ظرفیت رسانه ها برای تقویت جبهه انقلابی استفاده کنیم، اظهار داشت: هر مدیوم رسانه ای ظرفیت ها و اقتضائات خاص خود دارد، با این حال باید توجه داشت که قابلیت های فضای مجازی به نحوی است که می تواند تأثیرگذاری لازم را داشته باشد، هر چند که به عنوان مثال، هنر سینما تأثیرگذارتر از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است.

وی با تأکید بر این که باید اهمیت رسانه و فضای مجازی را در دنیای امروز به درستی درک و تحلیل کنیم، افزود: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که در حال حاضر دنیا در حال حرکت به سمت تمدن سایبری است و آن چه مهم است این که ما باید به این پدیده های نوین به شکل فرصت و تهدید نگاه کنیم و خود را آماده ورود به این دوره جدید کنیم و گرنه با چالش های خیلی جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس مؤسسه شناخت همچنین گفت: ما باید به این موضوع نگاهی استراتژیک داشته باشیم و هر کسی در سطح خود وظیفه دارد که در قبال این مباحث دغدغه مند وارد شده و پیش از هر چیز به درک درست از آن برسد.

وی بیان داشت: جنگ شناختی در طول تاریخ روندی را طی کرده که باید به این سیر توجه داشته باشیم تا بتوانیم مؤلفه های آن در زمان حاضر را بشناسیم و مهم ترین نکته این است که قلمرویی که برای جنگ شناختی در نظر گرفته شده، ذهن و باورهای انسان است که خود این مساله به سبک زندگی و عادات و رفتار بشر جهت می دهد.

اسماعیلی افزود: یکی از اهداف مهم در جنگ روانی، تغییر رفتارهاست که خیلی از اوقات، زمینه و مقدمه این مساله با تأثیرگذاری بر عواطف و احساسات آدمی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین باید روی بحث امید به آینده و تقویت انسجام و وحدت ملی کار کنیم که این ها جزو مباحث بنیادین ماست و در این راستا باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha