یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تشریح برنامه‌های فرهنگی دهه فجر

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (سلام‌الله‌علیها) گرگان به تشریح برنامه‌های فرهنگی این مدرسه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه‌ از گرگان، «خانم فاطمه نجار» معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان در مراسم افتتاحیه بازارچه مشاغل خانگی با تاکید بر گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز عصر جدیدی در تاریخ ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که دلایل به وقوع پیوستن انقلاب و علل پایداری و استمرار آن برای نسل‌های بعد از انقلاب، معرفی و تبیین شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان گرامیداشت دهه فجر و اجرا برنامه‌های متنوع را یکی از بهترین راهکارهای خنثی‌سازی تهدیدها دانست و خاطرنشان کرد: در این دهه به عنوان یکی از مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌توان برنامه‌هایی دینی، فرهنگی و هنری؛ مبانی، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به گوش مردم و جوانان رساند.

نجار با بیان این‌که برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با هدف زنده کردن یاد امام(ره) و شهیدان و تجدید عهد با آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: پاسداشت این دهه مبارک در واقع شکرِ نعمتِ بزرگترین معجزه الهی است و بزرگداشت آن اهمیت بالایی دارد.

وی به برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن سالروز ورود امام(ره) به ایران و آغاز دهه فجر همزمان با ولادت امام جواد(علیه‌السلام) با مشارکت بانوان شهر از برنامه‌های این دهه بوده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان به برگزاری نشست‌ تبیینی معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و بررسی شبهات موجود در نسل جوان و نوجوان، پاسخگویی به شبهات و تشریح پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مصداق جهاد تبیین دانست.

نجار افزود: فضاسازی و آذین‌بندی با هدف آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقه با محوریت انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی با بیان این‌که برگزاری بازارچه مشاغل خانگی از جمله برنامه‌های اجراشده در دهه فجر است، گفت: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند؛ بنابراین با هدف معرفی مشاغل خانگی و ترغیب علاقمندان، بازارچه مشاغل خانگی با مشارکت خواهران طلبه فعال در این زمینه برگزار شده است.

نجار، حضور گسترده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را تجدید بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب و عاملی برای تضعیف دشمن دانست و تاکید کرد: از برنامه‌های مدرسه حضور پرشور و حداکثری در روز ۲۲ بهمن به عنوان تاکیدی دوباره بر اصول و آرمان‌های انقلاب و نماد بصیرت و اقتدار ملی خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha