پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: هیچ فردی بعد از ائمه معصومین(ع) نتوانست به اندازه امام خمینی (ره) دین را به عرصه سیاسی و اجتماعی بکشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با عزمی پولادین و با وضو و قربة الی الله در روز ۲۲ بهمن همه حضور خواهند داشت و مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند کوبید.

وی اضافه کرد: در زندگی امام موسی کاظم (ع) شاهد پیوند عرفان با سیاست هستیم. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، منبعث از آموزه های امام کاظم(ع) است و به درستی معنویت و سیاست را در هم آمیخت و به دنیا عرضه داشت.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: هیچ فردی بعد از ائمه معصومین(ع) نتوانست به اندازه امام خمینی (ره) دین را به عرصه سیاسی و اجتماعی بکشد. امام امت در امتداد مسیر ائمه معصومین اسلام حقیقی را به دنیا عرضه کرد.

وی با بیان این که عبادت و سیاست دو بال امت اسلامی برای حرکت درست در مسیر دین است، خاطرنشان کرد: در راه مبارزه با شیطان و طاغوت خون های پاک زیادی به زمین ریخته شد و اکنون نوبت ما است تا با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به وظیفه خود عمل کنیم.

حجت الاسلام جلالی افزود: هر ملّتی که درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد و ملتی که نمی تواند از خودش دفاع کند ، دشمن را نسبت به خود جری مو گستاخ می کند.

وی تصریح کرد: ما باید خودمان را چنان نشان بدهیم تا دشمن بداند که به این ملت نمی شود زور گفت و بر آن چیزی را تحمیل کرد و این ما هستیم که معادلات جهان را تغییر می دهیم و خواهیم داد و پوزه استکبار را به خاک مالیدیم و اسرائیل را زمین گیر کردیم.

امام جمعه چهاربرج ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: "همه بدانند؛ هم دوستان ما، هم دشمنان ما، که ما در عرصه‌ جنگ نظامی، سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم و در عرصه‌های مختلف دشمن را مایوس کردیم و به توفیق الهی، در عرصه‌ جنگ اقتصادی هم دشمن را به طور قاطع عقب خواهیم زد."

وی با بیان این که مهم‌ترین مراقبه‌ در این سه ماه نورانی رجب، شعبان و رمضان المبارک این است که انسان مراقب باشد مرتکب معصیت، چه صغیره چه کبیره، نشود، گفت: مردم ایران در همدلی و همراهی با یکدیگر در جهان بی‌نظیرند و مردم چهاربرج هم از صفت بارز ایرانیان مستثنی نیستند.

امام جمعه چهاربرج همچنین از تلاش ها و زحمات فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهرداری و شورای شهر در زیباسازی شهر در طول دهه مبارک فجر تقدیر و تشکر کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha