سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمدی شاهرودی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: جهاد تبیین اصلی ترین رسالت بسیج طلاب است و نیازمند مجاهدانی است که با صبر و استقامت و پایداری در این راستا به تکلیف خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی، جمعه شب طی سخنانی در مراسم اختتامیه دوره دو روزه توانمندسازی طلاب بسیجی در عرصه جهاد تبیین که با عنوان"والفجر" در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: فهم و درک حقیقت انقلاب اسلامی ما را به درک حقیقت اسلام عزیز، فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدویت رهنمون می سازد.

وی با اشاره به این که عزت و اقتدار امروز کشور به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت امام و شهدا و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری و نیز حضور مردم با بصیرت در صحنه است، گفت: هر کس که ولو انقلاب اسلامی را هم قبول نداشته باشد اما دلش برای میهن می طلبد باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور قوی و مؤثری داشته باشد چرا که این حضور باشکوه زمینه ساز تقویت اقتدار ملی است.

وی همچنین ضمن تقدیر از سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم به جهت برگزاری این دوره توانمندسازی افزود: جهاد تبیین اصلی ترین رسالت بسیج طلاب است و البته نباید در این راستا و به منظور توانمندسازی طلاب و روحانیون عزیز به همین دوره ها و جلسات اکتفا کرد بلکه می بایست فراتر از این ها به دنبال شبکه سازی بود و ما به طور جدی چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی نیازمند این مسأله هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اشاره به هویت و نقش ممتاز بسیج طلاب در جامعه گفت: جهاد تبیین از مهم ترین توصیه های اولیای الهی از جمله امیرالمؤمنین(ع) است و مقام معظم رهبری از آن به عنوان فریضه فوری و قطعی یاد کردند تا همگان متوجه اهمیت و ضرورت این بحث بشویم.

وی بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند که علمای شیعه، مرزبانان دین هستند و در این زمان کنونی به خصوص علما و روحانیت می بایست در سایه بصیرت و ولایتمداری به درستی از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین نیاز به مجاهد دارد؛ کسی که خستگی ناپذیر در این عرصه حضور داشته و حقیقتاً شب و روز نشناسد. بی شک در این مجاهدت، صبر و استقامت شرط اصلی است و پیش از هر چیز باید تکلیف را شناخت و با تواصی به حق و تواصی به صبر به این تکلیف عمل نمود.

وی در خاتمه بر لزوم تبعیت همه جانبه از رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: هر جا ما به موفقیت و پیروزی رسیده ایم به خاطر عمل به آموزه های اسلام و تبعیت از امام جامعه اسلامی بوده و برعکس هر جا شکست خورده و دچار ضعف شده ایم به جهت اطاعت نکردن عملی از امام و ولی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha