شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کلاته

حوزه/ مسئول گروه های تبلیغی حوزه های علمیه و رئیس مؤسسه خطابه امیربیان گفت: آموختن شیوه های مؤثر ارتباط گیری با مخاطب، پیش نیاز توفیق در جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی کلاته طی سخنانی در دوره توانمندسازی طلاب بسیجی در عرصه جهاد تبیین با عنوان"والفجر" که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با بیان این که امروز با وجود برخی موانع و سختی ها، زمینه برای جهاد تبیین ما به خوبی فراهم است، اظهار داشت: در عرصه جهاد تبیین ما باید بتوانیم با اقشار مختلف مردم ارتباط برقرار کنیم و با آن ها به گفتگو بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره به عنوان یکی از مؤثرترین شیوه های جهاد تبیین گفت: قبل از هر چیز باید شیوه های ارتباط گیری با مخاطب را یاد بگیریم چه آن که بی شک افزایش دانش و مهارت لازمه موفقیت در این عرصه است، ضمن آن که نباید از اصل مخاطب شناسی غافل شویم چرا که برای هر طیف مخاطبی یک روش و شیوه بهتر جواب می دهد.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که امروزه یکی از اصلی ترین عرصه های جهاد تبیین باید ناظر به جهاد اُمیدآفرینی باشد، افزود: ما باید کاری کنیم که در عرصه تبلیغ و جهاد تبیین مردم، امیدشان به آینده افزایش پیدا کند.

وی در ادامه به تشریح مراحل تبلیغ چهره به چهره پرداخت و گفت: مرحله اول جذب افراد است مراحل بعدی نیز شامل بحث ارتباط گیری و محبت می شود و پس از آن نیز اعتمادسازی و هدایتگری است، ضمن آن که باید توجه داشت روش های جذب شامل روشهای کلامی، عملی، زبان بدن، معنوی و مهارتی می شود.

حجت الاسلام کلاته با اشاره به این که لباس و ظاهر و نوع ادبیاتی که استفاده می شود در جذب افراد بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: از جمله شیوه های ارتباط گیری می توان به مواردی چون سلام و احوالپرسی، با اسم کوچک صدازدن، دست دادن و معانقه، بهانه گویی، وجه اشتراک سازی و استفاده از ابزارهای ارتباطی اشاره کرد و همچنین از راهکارهای اعتماد سازی در نزد مخاطب، تشویق کردن افراد، شاکی شدن ازمخاطب، استفاده از کلمه نمی دانم، رفع مشکلات در حدتوان، انتقادپذیری و... است.

وی همچنین گفت: طلاب و روحانیون اگر بتوانند در تبلیغ خود خدمات اجتماعی به مردم داشته باشند، قطعاً کار فرهنگی و تبلیغی آن ها بسیار مؤثرتر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha