یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انقلاب اسلامی کی 44 ویں سالگرہ کے موقع ایران کلچرہاؤس میں منعقدہ تقریب

حوزه/ جشن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هند برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هند جشن با شکوهی برگزار شد که در آن علما و دانشمندان، از شخصیت بنیانگذار انقلاب، امام خمینی و مجاهدت مردم ایران در سایه رهنمودهای امام راحل تجلیل کردند و ایران کنونی را الگویی برای جهان اسلام اعلام کردند.

دکتر ایرج الهی سفیر ایران در هند خطاب به جمع کثیری از مردم در خانه فرهنگ ایران با اشاره به تبلیغات استعمارگران علیه ایران، گفت: از اوایل انقلاب تاکنون انواع دسیسه ها وجود داشته است که ایران را به چند بخش تقسیم کنند و شعارهایی هم مطرح می شد باید بدانند که ما همچنان مثل قبل در خط مقدم هستیم.

سفیر ایران تاکید کرد: تلاش برای حفظ انقلاب ایران به پایان نرسیده است. دشمنان از اوایل انقلاب با جنگ سرد، سیاست‌ها، ایدئولوژی‌ها و سلاح‌ها در صدد تضعیف ایران بوده‌اند. به این ترتیب امروز هم ایران در بسیاری از جبهه های جنگ قرار دارد. در این شرایط، مبارزه با جنگ تحمیلی و طرح تفرقه و شورش در کشور بر عهده دولت بود.

دکتر ایرج الهی گفت: انقلاب ما یک انقلاب ارزشی بود که در آن ارزش ها رعایت شده است. بلافاصله پس از انقلاب، تلاش برای تخریب ارزش‌های آنان آغاز شد، وقتی دشمنان دیدند نمی‌توانند جوانان این کشور را از انقلاب دور کنند، شروع به تخریب چهره این جوانان کردند. آنها می خواهند چهره ایران در سطح بین المللی خدشه دار شود. حتی در جنگ ترکیبی نیز که دشمنان به راه انداختند، ایران پیروز خواهد شد.

دکتر محمدعلی ربانی، رئیس خانه فرهنگ ایران در هند نیز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی جهان در قرون گذشته است که جهان را تحت تاثیر قرار داد. اتفاقات بزرگ و مهم زیادی در دنیا رخ داده است اما نکته خاص انقلاب ایران این است که مدت زمان آن بسیار کوتاه بود، لیکن مردم ایران هزینه سنگینی را متحمل شد. انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) جایگاهی منحصر به فرد و ممتازی پیدا کرد.

دکتر ربانی تصریح کرد: معمولاً در انقلاب ها و تحولات اجتماعی و سیاسی که در دنیا رخ می دهد، قشر خاصی از مردم یک کشور انقلاب می کنند یا به دلایلی آن را رهبری می کنند اما در ایران همه مردم از هر رنگ و نژاد و مذهب از صدای امام خمینی حمایت کردند و از ایشان حمایت کردند.

وی افزود: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی و تمدنی است که تنها به جغرافیای این کشور اکتفا نکرده است.

دکتر ربانی با اشاره به اشتراکات انقلاب هند و ایران گفت: رهبری هر دو کشور از حمایت بی حد مردم برخوردارند. این همان ارزش مشترکی است که در انقلاب مردمی هند و ایران به چشم می خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha